Klacht: verzending die maar niet bezorgd wordt en een klantenservice die je niet te woord wil staan

fries op 13 maart 2013 over DHL in de categorie klachtmelden, Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL is working on this complaint
🔄 In behandeling
Bedrijf DHL
Categorie klachtmelden
Status In behandeling
Datum 13 maart 2013

Een klant heeft op 19 februari 2013 een pakketje afgegeven bij een DHL servicepoint in Sneek, met de verwachting dat het binnen drie werkdagen zou worden bezorgd. Na meerdere e-mails naar de klantenservice, kreeg de klant te horen dat het verzenden naar China negen dagen duurt en dat douanecontroles voor vertraging zorgen, maar het pakket blijft ontraceerbaar. De klant heeft herhaaldelijk om updates gevraagd, maar ontvangt geen bevredigende antwoorden.

Mijn Klacht:

Op dinsdag 19-02-2013 heb ik mijn pakketje afgeleverd bij de DHL servicepoint CIGO in Sneek. Ik ben ervan uit gegaan dat DHL de pakketjes binnen 3 werkdagen afleverd. Maar goed.

Nadat ik meerdere mails heb verstuurd naar [email protected] heb ik eindelijk op 25.02.2013 een email ontvangen waarin er staat dat het verzenden van een pakketje naar China 9 dagen duurt.

Daarna heb ik weer een mail verstuurd dat het 9 dagen al verstreken is en mijn pakket ontraceerbaar is. Op dezelfde dag kreeg ik een mail waarin de volgende staat “De douane heeft de vracht gecontroleerd en daardoor heeft uw pakket vertraging opgelopen.”

Ik heb op 03.03.2013, 05.03.2013 en 08.03.2013 een mail verstuurd waarin ik vroeg of het pakket inmiddels is vrijgelaten. En dat ik eerlijk gezegd het wel een beetje zat ben. Naast dat mijn pakketje maar onderweg blijft vind ik het zeer onprofessioneel dat mijn emails niet beantwoord worden.

Gewenste Oplossing:

Kunt u mij vertellen bij wie ik WEL een klacht kan indienen? Emails worden niet beantwoord. DHL vertelt mij dat DHLFORYOU daar los van is, graag wil ik weten waarom ze de naam DHL gebruiken.

De dure 0900 nummers kan ik helaas niet bellen. Ik wil het horen waarom het allemaal zo lang duurt. Als ik gebruik had gemaakt van PostNL zou het nu inmiddels bezorgt zijn.

Ik voel mij echt bedonderd, zou graag een schadevergoeding willen krijgen, want ze houden zich niet aan de afspraken. Zet het dan duidelijk op de website dat DHLFORYOU los is van de betrouwbare DHL. En dat pakketjes naar het buitenland langer duren dan 3 werkdagen. Het is allemaal zo verstopt en onduidelijk!

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

13 jaren geleden - Op 13.03.2013 heb ik een mail ontvangen waarin stond dat het pakket die dagen afgeleverd zou worden bij de geadresseerde. Het is inmiddels 23.03.2013 en nog steeds niets. Op 14.03.2013 heb ik weer een mail ontvangen waarin staat dat DHLFORYOU een onderzoek gaat opstarten en dat het maximaal 6 tot 8 weken in beslag kan nemen. Ik heb niet gevraagd om een onderzoek die zo lang kan duren. Ik vind dat DHLFORYOU mij heeft misleiden en blijft misleiden. Zelfs de servicepoint waar ik het heb afgeleverd heeft geen enig idee over de procedures. Erg vreemd. Ik heb een bedrag van 32,50 euro betaald op 18-02-2013. Ik zal het enorm op prijs stellen als ik op z'n minst de helft terug krijgen.

Reactie van de melder van de klacht

13 jaren geleden - Tot heden geen antwoord gekregen waarom het zo lang heeft geduurd.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM