Klacht: Pakje uit Duitsland is al weer terug voor wij er erg in hadden

Mooitje op 31 januari 2013 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 12 februari 2013
Reactie van het bedrijf:

We webben de ontvanger onze excuses aangeboden voor het ongemak. Helaas hebben we niet kunnen achterhalen waarom de track & trace code van het pakket niet werkte, en we hebben de klant daarom geadviseerd om telefonisch contact met ons op...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 31 januari 2013

Een klant heeft een pakket besteld via eBay dat op 24 december 2012 in Duitsland werd verzonden. Tijdens hun vakantie bleek het pakket op 3 januari door Selektvracht te zijn afgeleverd, maar het werd teruggestuurd naar de afzender omdat de klant niet thuis was. De afzender heeft het pakket inmiddels ontvangen en is bereid het opnieuw te verzenden.

Mijn Klacht:

We bestelden op 24 december 2012 een pakje in Duitsland via Ebay. Op donderdag 3 januari gingen we een weekje op vakantie. Volgens de DHL track en trace was het pakje nog onderweg, de link naar Selektvracht werkte maar de code werd niet herkend, het pakje zou nog onderweg zijn. Toen we terugkwamen bleek Selektvracht op donderdag 3 januari langsgekomen te zijn, en op vrijdag 4, zaterdag 5 en dinsdag 8. En toen hebben ze het teruggestuurd naar de afzender. Volgens de DHL tracking code is het op woensdag 9 januari op terugzenden gezet en is het op 23 januari pas teruggekomen in Duitsland. Volgens Selektvracht konden we de DHL vragen het weer naar ons te sturen, dan zou het niets kosten. Maar blijkbaar kon alleen de verzender dit doen. Die heeft het pakje nu ontvangen en wil het best terugsturen. Het pakje kost E. 24,-. We hebben E. 18,- verzendkosten betaald. En we moeten, als we het pakje weer terugwillen, E. 11,50 retourkosten en E. 18,- verzendkosten betalen. Weer dus. 24 euro voor het pakje en 47,50 voor het heen en weer en heen sturen. Komt Selektvracht zo uit de kosten?

Gewenste Oplossing:

Selektvracht betaalt de extra verzend en retourkosten van E. 29,50 en zorgt dat wij de track en trace code kunnen gebruiken. Of stopt een briefje in de bus dat wij het pakje op kunnen halen bij een service center van Selektvracht

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb DHL een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 februari 2013 om 10:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

We webben de ontvanger onze excuses aangeboden voor het ongemak. Helaas hebben we niet kunnen achterhalen waarom de track & trace code van het pakket niet werkte, en we hebben de klant daarom geadviseerd om telefonisch contact met ons op te nemen, mocht dit nog een keer voorkomen. We kunnen dan direct het probleem van de code achterhalen, en aan de hand van de adresgegevens de status van het pakket bekijken.

Het is voor Selektvracht helaas niet mogelijk om voor de verzending van het pakket een vergoeding aan te bieden. Dit heeft te maken met het feit dat de verzending van het pakket verlopen is volgens de standaard procedure; het pakket behoort, na 4 x aangeboden te zijn, geretourneerd te worden aan de afzender.

Selektvracht B.V. Webcare Team

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

13 jaren geleden - De klacht is opgelost??? Ik heb dat pakje nog altijd niet in huis! Ik heb 24 euro betaald voor dat pakje en 18 euro verzendkosten. Het pakje is volgens die track&trace bij de grens gekomen maar nooit bij Selektvracht, zij hadden het nog niet. En we hebben gebeld en gemaild. De oplossing: 'Sorry, wat vervelend,' wat kan ik daar mee. Ik heb 42 euro betaald voor een pakje dat op 24 december besteld is voor zijn verjaardag van 11 januari en dat nu, 12 februari, nog altijd niet in mijn bezit is. Tenzij ik nog eens E 29,50 extra betaal. Is dat de oplossing? 'Sorry, we weten niet waarom die track&trace niet werkte, bel ons voortaan maar' (hebben we gedaan, grote kluit in het riet dus) of, 'betaal nog maar eens 29,50 bovenop die 18 euro die u al betaalde voor het verzenden. Is dit dus opgelost? Leg mij eens uit wat 'oplossen' betekent?

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM