Mijn Klacht:
Ik had drie bestellingen achter elkaar die afgeleverd moesten worden bij een DHL-zelfservicepunt en drie keer werden ze zonder kennisgeving teruggestuurd naar de afzender en zonder mogelijkheid om het afleveradres te wijzigen als er geen beschikbaarheid was (wat bleek na onderzoek het geval te zijn). Ik heb meer dan een maand gewacht totdat het eerste pakket teruggestuurd werd naar de afzender, zodat ik er een terugbetaling voor kan vragen en het tweede pakket blijft nog steeds hangen bij de retourstap (ook voor dit is het al een maand geleden). Wat dit laatste betreft, liet de afzender mij weten dat er bij de afleverstap niet gevraagd werd om een afleveradres op te geven en dat de standaardoptie gekoppeld aan mijn profiel het eerder genoemde servicepunt was, waar ik geen gebruik meer van wil maken . Zelfs als ik voor deze bezorging een ander adres had aangevraagd, werd het pakket dus toch naar het standaardservicepunt gestuurd en als gevolg daarvan wegens gebrek aan beschikbaarheid meteen teruggestuurd naar de afzender. Na meerdere keren contact gehad te hebben met de klantenservice van DLH is er geen oplossing gevonden. De nasleep is dat ik sinds december hetzelfde product bestel, respectievelijk de verzendkosten en alles betaal, en tot op de dag van vandaag heb ik noch het product, noch enige vorm van compensatie. Dit is absoluut onaanvaardbaar en bewijst alleen maar dat de servicepunten de meest onbetrouwbare optie zijn die er is. Ik heb het gevoel dat ik ben opgelicht en mijn pogingen om het probleem op te lossen werden beantwoord met een volledig gebrek aan empathie en adequaatheid.
—
I had three orders in a row that were supposed to be delivered to a DHL self-service point and three times they were returned to the sender with no notification and no option for the delivery address to be changed in case there was no availability (which turned out to be the case after I investigated). I waited for more than a month for the first package to be sent back to the sender so I can ask for a refund for it and the second one is still stuck on the return step (it’s been already a month for this one too). As for the last one, the sender informed me that they weren’t asked to provide a delivery address at the drop-off step and the default option linked to my profile was the aforementioned service point, which I don’t want to use anymore. Therefore, even if I had requested another address for this delivery, the package was still sent to the default service point and, as a result, returned to the sender right away due to lack of availability. After having contacted DLH customer service multiple times, no solution has been found. The aftermath is that I have been ordering the same product since December, respectively paying for the shipping costs and everything, and to this day I have neither the product nor any form of compensation. This is absolutely unacceptable and only comes to prove that the service points are the most unreliable option out there. I feel like I have been scammed and my attempts to resolve the problem were met with a complete lack of empathy and adequateness.
Gewenste Oplossing:
Ik zou tevreden zijn met een materiële compensatie voor mijn tijd, inspanningen en alle verzendkosten, zo snel mogelijk.
--
I would be satisfied with material compensation for my time, efforts and all shipping expenses as soon as possible.


