Klacht: Oude accu’s als nieuw verkocht (zelfde probleem als Marcel)

Wiebrand Elverdink op 29 juni 2022 over Lidl in de categorie Supermarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 29 juni 2022
Reactie van het bedrijf:

Wij hebben je klacht op 29-06-2022 via e-mail beantwoord. Hierin hebben wij aangegeven dat je melding inmiddels is doorgestuurd naar de serviceleverancier samen met de uitleg waarom wij het doorsturen naar de serviceleverancier. De serviceleverancier handelt de garantie af wanneer...

Bedrijf Lidl
Categorie Supermarkten
Status Opgelost
Datum 29 juni 2022

Een klant van Lidl heeft een probleem met een 12 V Parkside batterij uit november 2020, die na één keer opladen niet meer functioneert. De klant vindt het vreemd dat oude accu's worden verkocht en is teleurgesteld dat Lidl de klacht doorstuurt naar een 'service partner' in plaats van zelf verantwoordelijkheid te nemen voor de afhandeling. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Zelfde probleem als een andere klacht: 12 V Parkside batterij met productiedatum november 2020, is na één lading leeg en niet meer op te laden. De klacht is nu via Lidl naar een ‘service partner ‘ gestuurd, dus dat wachten we maar af. Raar 1: oude accu’s verkocht. Raar 2: dat ze zo snel kapot zijn. Raar 3: Lidl die niet verantwoordelijk is voor de afhandeling van de klacht maar deze doorzet naar een ‘service partner ‘ ?

Gewenste Oplossing:

Vervangende (nieuwe) accu.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 29 juni 2022 om 10:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Lidl

3 jaren geleden - Je hebt ons op 05-07-2022 laten weten dat er contact is geweest met de serviceleverancier en er een nieuwe accu opgestuurd gaat worden. Wij zijn blij te lezen dat het opgelost is! Mocht je nog vragen hebben, kun je contact opnemen via [email protected] vermelding van referentienummer 74194298. Met vriendelijke groeten, Klantenservice team Lidl Nederland

Wiebrand Elverdink

Heeft op 06 juli 2022 om 09:57 geantwoord

Hallo Melissa,

Ik heb een andere accu ontvangen.

Deze is echter nog ouder (en gebruikt) dus ik ben niet tevreden met deze oplossing.
De oorspronkelijke accu was van november 2020, de vervangende accu juli 2019. Deze is dus 3 jaar oud en ziet hij er uitgeleefd uit, dus al meerdere keren opgeladen. Ik verwacht niet dat deze het nog lang vol houdt.

Per mail heb ik je gevraagd dit met de 'service' partner op te pakken.

Bericht van Lidl

3 jaren geleden - Wij zien dat de serviceleverancier op 18-7 heeft aangegeven een nieuw artikel te sturen. Wij hopen dat het hiermee naar tevredenheid is opgelost. Mocht je toch nog vragen hebben, kan je ons een e-mail sturen via [email protected]. Met vriendelijke groeten, Klantenservice team Lidl Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Wiebrand Elverdink
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij producten met gebreken kunt u aanspraak maken op reparatie, vervanging of geld terug. De NVWA houdt toezicht op voedselveiligheid.

Bron: ConsuWijzer