Klacht: 700 euro boete

op 13 juli 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Vorig schooljaar was er een misverstand mbt het inleveren van schoolboeken van onze zoon die was blijven zitten, op school was gezegd dat hij boeken voor volgend schooljaar niet hoefde in te leveren. We kregen een boete van ruim 700 euro voor 12 boeken, ondanks het uitleggen van de situatie en het verzoek een paar weken te laat alsnog gewoon de boeken in te leveren. Boete moest betaald worden en we konden pas in juni dit jaar de boeken te koop aanbieden bij Van Dijk. Dat hebben we gedaan, 0 euro krijgen we terug (sommige boeken nieuw, niet gebruikt)…. deze klacht nu 3 keer gemeld bij ze, maar geen reactie.

Als we de boeken alsnog in kunnen leveren en van Dijk de 700 euro of een redelijk bedrag terugbetaald.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 14 juli 2017 om 08:40 geantwoord

Beste heer/mevrouw Stick,

De taxatiemodule op www.vandijk.nl geeft een taxatiebedrag op basis van vraag en aanbod. Als er naar een bepaalde titel of editie geen vraag (meer) is, kunnen wij deze artikelen niet meer inkopen. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om verouderde edities die niet meer door scholen worden gebruikt, of artikelen die inmiddels in een nieuwere versie zijn gedrukt.

We willen u adviseren de taxatie aan het eind van de maand juli, wanneer wij het grootste deel van onze bestellingen hebben ontvangen, nogmaals te proberen.

Het is niet mogelijk om de boeken van schooljaar 2015/2016 alsnog bij VanDijk in te leveren; de boeken zijn uw eigendom.

Vriendelijke groet,
^Gerda
VanDijk

Alle klachten die gemeld zijn door JoppeStock