Klacht: 50% van de gevallen wordt aansluiting niet gehaald

op 26 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Elke week reis ik vanuit Kropswolde meerdere malen per week naar Amsterdam Sloterdijk. De vertrektijd is 06:35 uit Kropswolde wat zou betekenen dat de trein om 06:46 in Groningen moet zijn om zo de aansluiting van de trein van 06:48 te krijgen naar Schiphol.

In de NS app wordt ook deze route aangeven. Echter in zeker 50% van de gevallen is de Arriva trein te laat. Vaak komt de trein in Groningen aan en zie ik en vele andere reizigers de NS trein letterlijk voor onze neus vertrekken. Iets wat blijkbaar niet anders kan gezien het feit dat NS op tijd moet vertrekken uit Groningen en helaas niet kan wachten op de te late trein uit Kropswolde.

De schuld ligt hier natuurlijk ook bij Arriva en is door mij en vele andere reizigers al vele malen gemeld bij de conducteurs die niks anders doen dan de schouders ophalen en verwijzen naar de klantenservice.

Een klacht indienen bij NS heeft

Ik zou tevreden zijn als de trein netjes op tijd aankomt dan wel dat Arriva een grotere marge neemt in het laten aansluiten van de treinen. Slechts 2 minuten speling is veel te weinig!!!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 juni 2017 om 08:14 geantwoord

Beste bakker.mark,

Jammer om te lezen dat je de aansluiting naar Schiphol zo vaak mist. Begrijpelijk dat je daar van baalt. Ik heb je klacht dan ook intern doorgestuurd naar de regio zodat de feedback over de dienstregeling ter evaluatie van de huidige dienstregeling meegenomen kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en hopelijk ervaar je in de toekomst verbetering!

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door bakker.mark