Klacht: 3X35 geconstateerd ipv 3×25 zoals in energie contract, Stedin: gelijk hoge capaciteits kosten a 600 €/y en 120€ voor verlagen aansluiting

op 05 augustus 2016 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Ik heb een standaard 3 fasen aansluiting bij Stedin met een capaciteit van 3 x 25A. Dit staat ook in de afrekeningen vermeld.Nu blijkt er echter een 3 X 35 afzekering geinstalleerd te zijn. De monteur (plaatsen slimme meter)heeft dit aan stedin teruggemeld. Hierdoor zou ik mogelijk +/- 600/yr euro extra moeten gaan betalen.
Vervolgens heb ik direct stedin gebeld met het verzoek dit te veranderen of zo te laten omdat ik geen behoefte heb aan 3 X 35 .
De reactie van de Stedin klanten service is: dan moet u zelf een verzoek indienen bij website mijn aansluitingen en de kosten van 120€ zelf betalen.
Ook worden per direct de capaciteits kosten in rekening gebracht. Ik heb een contract voor 3 X 25 en wil niks veranderen. Stedin heeft in het verleden mogelijk iets anders geinstalleerd dan waarvoor ik een contract heb. Verzoeken om kopie aanvraag 3X35 van bijv. de vorige bewoner worden genegeerd en klachten over klanten service worden opgevolgd door de klanten service!
Er wordt nu beweerd dat het bij de project aanvraag in de jaren 70 is gebeurd maar geen ander huis is de straat heeft dit issue. Het lijkt er eerder op dat in het verleden er een 3X35 geplaatst is terwijl dit een 3X25 had moeten zijn. En dus een fout van Stedin zelf. Correspondentie met klantenservice is in twee woorden: kafkaësk en zuur
Totaal niet inlevend, meedenkend, verschuilend en quasi eerdere communicatie samenvatten om zo de werkelijkheid te verdraaien, een muur van bureaucratie

Ik verwacht coulance van Stedin, dus dat het hogere capaciteits tarief niet per direct in gaat en ik wil dat stedin zelf de zekeringen vervangt tenzij er een verzoek is geweest van een vorige bewoner om over te gaan op 3X35.
ps 120 € voor 5 vijf minuten werk en geen administratieve aanpassingen want was al 3x25 is ondanks acm authorisatie knap dubieus

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 09 augustus 2016 om 09:36 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat onlangs is bepaald dat de capaciteit van de aansluiting op uw adres 3x35A is, in plaats van 3x25A. Wij begrijpen dat dit vragen bij u oproept en daarom contact met ons zoekt.

U heeft uw bericht ook achtergelaten op de website www.klachtenkompas.nl. Wij zullen uw bericht via die weg in behandeling nemen en uw bericht op www.klacht.nl sluiten.

Met vriendelijke groeten,

Nicole
Stedin Klachtenmanagement

Alle klachten die gemeld zijn door alexstedin