Klacht: 3 eindafrekeningen!

op 05 augustus 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Ik probeer al ruim 3 weken in contact te komen met NLE.
Telefonisch wil niet, naar een aantal keren overgaan wordt de lijn verbroken. (verblijf in het buitenland misschien daarom)
Per mail krijg ik geen reactie en whatsapp en fb ook niet.
Ik heb inmiddels al 3 eindafrekeningen gehad, waarvan de laatste echt alles slaat. Bijna 10.000 euro! over een periode van 4 maand! Dit kan dus nooit kloppen, maar een reactie of terugbel van hun heb ik nog steeds niet gehad. slecht, en dan heb ik het nog niet eens over de rest gehad.

Een reactie!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

4 maanden geleden - Goedemiddag mevrouw, Vandaag heb ik u 4 keer proberen te bellen, maar kreeg u helaas niet telefonisch te spreken. Zou ik u morgen kunnen bellen? Zo ja, zou u zo vriendelijk willen zijn een tijdindicatie te geven tussen 08:00 en 16:00. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht pjhdegroot

4 maanden geleden - Goedendag, Klopt, ik zag het net dat ik onbekend gebeld was. Zou u mij morgen dan alstublieft na 15:00uur kunnen bellen? Mvg p de Groot

Bericht van NLE

4 maanden geleden - Dank voor de snelle reactie. Als het u uitkomt kan ik vandaag ook nog contact opnemen (tot16:00). Zo niet, dan doe ik dit morgen. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

4 maanden geleden - Is prima u kunt mij bellen. Mvg

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Goedemiddag mevrouw de Groot, Vorige week hadden wij telefonisch contact over uw klacht. U gaf aan nog foto's te hebben van de begin- en eindstanden. Zou u zo vriendelijk willen zijn deze te sturen? Zodra wij deze binnen hebben kunnen wij aan de slag met een eventuele correctie. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht pjhdegroot

3 maanden geleden - Goedendag, Ik heb u inmiddels gemaild naar het mail adres van nle. Mvg

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Goedemorgen mevrouw de Groot, Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen. De tweede correctienota zal ik u per e-mail toezenden. De laatste correctienota is inmiddels ook voldaan. Een gedeelte is geïncasseerd en het resterend bedrag is verrekend met eerdere betalingen. Mocht u nog ergens een toelichting op willen hebben, dan hoor ik dit graag. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht pjhdegroot

3 maanden geleden - Goedendag, De kopie heb ik ontvangen. Graag wil ik wel een overzicht van de betalingen en verrekeningen die zijn gedaan. Mvg PJH de groot

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste mevrouw De Groot, Fijn om te horen dat u de correctienota ontving. Om het door u gevraagde overzicht te maken, ontvangen wij graag meer informatie. Vanaf welke betaling(en) wenst u een overzicht te ontvangen? En wat voor verrekeningen bedoelt u precies? Alvast hartelijk dank voor uw reactie. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht pjhdegroot

3 maanden geleden - Goedendag, Ik heb nu alweer een andere eind nota ontvangen van jullie, ik word hier nu echt flauw. Ik had om een kopie gevraagd vab de 2e eind nota en die heb ik inderdaad ontvangen. Vervolgens zeggen jullie over de laatste nota: De laatste correctienota is inmiddels ook voldaan. Een gedeelte is geïncasseerd en het resterend bedrag is verrekend met eerdere betalingen. Dan is het toch klaar?! Waarom krijg ik dan WEER een nieuwe Gr. P de groot

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste mevrouw De Groot, Wij geven u graag een toelichting. U ontving geen aangepaste eindnota, u ontving van NLE een betalingsherinnering. Op 20 augustus 2018 plaatsten wij een bericht dat het te betalen bedrag van de eindnota was voldaan. De automatische incasso is echter gestorneerd. De verwerking hiervan duurt een aantal dagen waardoor u ná 20 augustus 2018 een betalingsherinnering ontving. Wij horen het graag als u hierover nog vragen heeft. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht pjhdegroot

3 maanden geleden - Zouden jullie nog een keer telefonisch contact met mij willen opnemen? Want kom er niet uit zo. Mvg p de groot

Reactie van de melder van de klacht pjhdegroot

3 maanden geleden - Goedendag, Ik heb verder niets meer van u vernomen dus ga ik ervanuit dat alles nu betaald is. Het is echter erg verwarrend omdat jullie praten over een incasso wat jullie zouden hebben uitgevoerd, terwijl ons is toegezegd dat het op ‘hold’ is gezet omdat de eindfactuur niet klopte. Vandaar ook dat die betalings herinnering niet eens van toepassing kan zijn. Dus wederom loopt alles weer langs elkaar bij jullie, want ik krijg op 20 aug een toezegging dat alles is afgehandeld en 5 min later een betalingsherrinnering van iets waar we nog volop aan het uitzoeken zijn. Mocht u nog andere informatie hebben dan hoor ik dat graag. Mvg P de groot

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste mevrouw De Groot, In reactie op uw bericht hebben wij u zojuist gebeld, helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. Om die reden ontvangt u via Klacht.nl onze reactie. NLE maakte in eerste instantie een eindnota voor u op op basis van berekende meterstanden. Deze meterstanden kwamen niet overeen met de door u doorgegeven meterstanden. NLE heeft om die reden uw eindnota gecorrigeerd. Op 27 juli 2018 werd de juiste eindnota voor u opgemaakt. Het bij te betalen bedrag op deze eindnota bedraagt €9.494,58. U maakte eerder aan NLE €3.323,88 handmatig over. Dit betekent dat er momenteel een openstaand bedrag is van €6.170,70. U storneerde namelijk de automatische incasso hiervan. De betalingsherinnering die u ontving over dit bedrag is dan ook juist verzonden. Zoals eerder bevestigd, ontving NLE de storno van de automatische incasso ná ons bericht van 20 augustus 2018. NLE was er dan ook niet van op de hoogte dat u het bedrag storneerde. Wij kunnen u dan ook niet anders meedelen dan dat u het openstaande bedrag alsnog dient te voldoen. Mocht u hiervoor een betalingsreling willen treffen, is dit mogelijk. NLE zal in dat geval de termijnen automatisch incasseren. Wij horen graag binnen uiterlijk drie werkdagen of u hiervan gebruik wenst te maken. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht pjhdegroot

3 maanden geleden - Goedendag, Graag wil ik weten welke standen er bij jullie bekend zijn waarvan jullie de eindafrekening hebben gemaakt. Dus graag de beginstanden vanaf het moment dat ik een contract met jullie ben aangegaan als zowel nu de eindstanden wat jullie ontvangen hebben. Dan kan ik dit ook via een derde laten uitrekenen. Tevens heb ik niets gestorneerd. Toen ik een betalingsregeling had getroffen voor dat bedrag rond de €3000 heb ik een andere bankrekening nr doorgegeven omdat de oude niet meer bestaat. Echter hebben jullie dit niet correct uitgevoerd en deze toen ook van de oude proberen te halen wat uiteraard dus niet wou lukken en mijn betalingsregeling kwam te vervallen! Dus ik heb nooit wat gestorneerd, de rekening bestaat gewoon niet meer. Zodra ik de standen van jullie heb ontvangen besteed ik het uit. Echter zullen we ook een betalings regeling moeten treffen. Ik kan u alvast wel vertellen dat ik dat bedrag nooit in 6mnd kan betalen daar ik net een hoge andere bij jullie heb voldaan. Ik hoop dat u intern met iemand kunt regelen dat ik wat meer speling krijg om het netjes af te lossen, minder als 10 maand krijg ik gewoon niet voor elkaar. Ik heb dus ook een andere bankrekening waarvan het moet worden afgehaald, die heb ik de vorige keer ook doorgegeven maar is blijkbaar niet doorgevoerd. Echter wil ik dat niet hierop bekend maken. Dit geef ik door via info@nle.nl Graag hoor ik van u. Mvg

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste mevrouw De Groot, Hartelijk dank voor uw reactie. De gehanteerde meterstanden vindt u op de door NLE opgemaakte jaar- en eindnota’s. Deze kan u terugvinden op uw persoonlijke Mijn NLE-pagina. Mocht u hiervoor geen inloggegevens hebben, kunnen wij u een link toesturen om deze te resetten. Uiteraard is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen. In hoeveel termijnen is het voor u mogelijk het bedrag van €6.170,70 af te betalen? Uw IBAN hebben wij kunnen terugvinden, als het goed is, bedoelt u het IBAN waarmee u onlangs handmatig betalingen overboekte. Klopt dat? Wij horen graag van u. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht pjhdegroot

3 maanden geleden - Goedendag, Dat klopt, ik heb daarmee 27 juni 2 overboekingen mee gedaan. Deze kunt u gebruiken voor de automatische incasso. Graag zou ik dit grote bedrag in 13 maanden willen afbetalen, korter is voor mij echt niet haalbaar. Ik hoop dat u ook hiermee akkoord kunt gaan. Graag hoor ik van u. Mvg

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste mevrouw De Groot, Hartelijk dank voor uw reactie. Wij gaan akkoord met het aantal termijnen. Op welke dag van de maand kunnen wij de termijnen het beste incasseren? Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht pjhdegroot

3 maanden geleden - Bedankt voor uw medewerking. Graag de 29e van de maand. Kunt u nog een bevestiging van deze afspraak naar mij toe e-mailen? Mvg p de groot

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 12 september 2018 om 09:17 geantwoord

Beste mevrouw De Groot,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben de betalingsregeling zojuist verwerkt in onze administratie. U ontvangt per e-mail een automatische bevestiging waarin de hoogte en de incassodata van de termijnen worden bevestigd.

Wij horen het graag wanneer u nog vragen heeft.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door pjhdegroot