Klacht: 14 daagse herroepingsrecht

op 19 mei 2016 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Goedendag,

Op 28 januari heb ik de HBO A.D. opleiding detailmanagement bestelt bij het LOI. Omdat ik pas 1 Maart wilde beginnen heb ik het pakket met de opleiding op 17 februari ontvangen. Echter was ik na het inzien van de opleiding toch niet tevreden met de opleiding en heb ik op 22 februari een email gestuurd naar het LOI dat ik gebruik wil maken van de 14 daagse herroepingsrecht. Echter kreeg ik geen gehoor op deze email. Op 6 Maart heb ik toen nog een keer een mail gestuurd waarin ik vertelde dat ik al eerder heb gemaild (zonder gehoor) en dat ik nogmaals mail want ik wil gebruik maken van mijn herroepingsrecht.

Er werd mij toen vertelt dat ik geen gebruikt meer hiervan kon maken omdat ik de opleiding reeds sinds 28 januari bestelt heb, hetgeen ik nog belachelijk vond aangezien LOI de mogelijkheid bied dat je de opleidingen op een later tijdstip kan starten (waardoor je deze ook op een later tijdstip ontvangt – in mijn geval veel later dan 14 dagen na besteldatum). Loi zegt hier dus mee dat als je een opleiding op een later tijdstip start je eigenlijk nooit de opleiding zou kunnen bekijken om te besluiten of je deze daadwerkelijk wilt volgen aangezien je de opleiding dan vaak later ontvangt dan 14 dagen na bestelling.

Echter is dit onzin want er staat duidelijk op de website van het LOI dat je de opleiding binnen 14 dagen na ontvangst mag retourneren zonder opgaaf van reden.

Ik wil mijn opleiding retourneren, zonder dat ik een jaar lang moet betalen voor een opleiding die ik niet wil volgen. Ik wil dat de LOI zich houdt aan de voorwaarden die op de website staan.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 19 mei 2016 om 09:41 geantwoord

Beste Sayenne,

Wettelijk is bepaald dat een overeenkomst binnen 14 kalenderdagen zonder opgaaf van redenen ontbonden mag worden. Op 28 januari ben je met ons de overeenkomst aangegaan. Wanneer je op 22 februari een e-mail stuurt waarin je aangeeft gebruik te willen maken van het herroepingsrecht valt dit niet meer binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd.

Hieronder citeer ik punt 6.1 uit onze inschrijfvoorwaarden:

Indien de Klant een particulier is, mag de Klant de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen nadat deze tot stand is gekomen kosteloos en zonder opgaaf van redenen ontbinden (herroepingsrecht).

Hierin staat niet aangegeven dat de 14 dagen ingaan wanneer het lesmateriaal is ontvangen, maar wanneer de overeenkomst is aangegaan.

Helaas is het dus niet meer mogelijk om gebruik te maken van het herroepingsrecht.

Patricia
LOI Webcare

Heeft op 19 mei 2016 om 10:37 geantwoord

Op jullie website staat letterlijk (en ik citeer) \"je kunt de opleiding alleen binnen veertien kalenderdsgen NA ONTVANGST terugsturen. Wanneer je de opleiding op een later moment wilt beeindigen, verwijzen wij je naar de beeindigingvoorwaarden\". IK HEB MIJN OPLEIDING BINNEN VEERTIEN DAGEN NA ONTVANGST BEEINDIGD!! Jullie kunnen wel blijven verwijzen naar jullie algemene voorwoorden, maar bovenstaande staat letterlijk op jullie website!

Bericht van LOI

10 maanden geleden - Beste Sayenne, Ik heb begrepen dat je klacht inmiddels is afgehandeld door mijn collega van de klantenservice. Fijn dat er naar aanleiding van je verwijzing naar de tekst op onze website toch een oplossing is gevonden. Onze welgemeende excuses voor het ongemak dat je hieraan hebt ondervonden. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door sayennetje