Klacht: 14-09-2009 verkeerde meter geplaatst ???

op 18 januari 2014 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik heb een vrije kavel gekocht en daarop een huis laten bouwen, de oplevering van deze woning heeft eind 2009 plaatsgevonden. Ik heb al mijn aansluitingen zelf moeten regelen, ik heb daarbij hulp van mijn aannemer gehad omdat ik niet genoeg kennis van zaken heb. omdat in beginsel mijn aannemer stroom nodig had, heeft mijn aannemer ( ik heb uiteraard de goedkeuring daartoe gegeven ) tijdelijke stroom aangevraagd.
De bouw verliep vlot en op een gegeven moment moest er een definitieve meter komen en die is ook geplaatst ( wederom heeft mijn aannemer dit met mijn toestemming geregeld).
Vanaf het allereerste moment hebben Stedin/Eneco huisnummers door elkaar gehaald, wat er in dat resulteerde dat niet alle post is aangekomen maar ook dat er tot 2x toe monteurs van Eneco aan de deur hebben gestaan om de stroom af te sluiten ( dit terwijl ik trouw al mijn rekeningen had voldaan, maar ook dit was het resultaat van het verwisselen van de huisnummers ).
Omdat ik dus niet technisch onderlegd ben, ben ik er sinds kort pas achter gekomen dat er destijds een te zware meter is geplaatst ( 3 x 35 amp. ). Ik ben inmiddels verschillende keren met Stedin in contact getreden maar ik krijg geen inzage in de aanvraag van de meter omdat ik de aanvrager niet ben, mijn aannemer is inmiddels failliet, uit de correspondentie van destijds blijkt niet dat er ook daadwerkelijk een zware meter is aangevraagd. Het verschil in transportkosten tussen een 3 x 35 amp. en 3 x 25 amp. is in die 4 jaar ongeveer 3500,= Euro.

Gewenste Oplossing:

Graag wil ik inzage in de aanvraag en als blijkt dat Stedin de verkeerde meter heeft geplaatst kosteloos ombouwen van mijn meter, en de teveel betaalde transportkosten met terugwerkende kracht teruggestort op mijn rekening krijgen. Graag niet schermen met het feit dat ik middels een brief ben ingelicht over bepaalde zaken omdat ik de brieven waar u naar verwijst nooit heb ontvangen, wellicht vanwege het door elkaar halen van de huisnummers!

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 21 januari 2014 om 16:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte bennib,

Ik zie dat u uw klacht zowel via klacht.nl als via klachtenkompas.nl hebt ingediend. Ik neem uw klacht via de website klachtenkompas.nl in behandeling en sluit deze klacht.

Ik verwijs u naar de website klachtenkompas.nl voor informatie over uw klacht.

Deze klacht vindt u terug via: https://www.klachtenkompas.nl/stedin/45-jaar-lang-te-veel-transportkosten-betaald

Met vriendelijke groet,

Sara-Jane
Stedin Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door bennib