Klacht: Klacht makelaar 100% wonen

op 28 november 2012 over 100% wonen in de categorie Makelaars

Onlangs heb ik mijn vorige huurwoning verlaten dat in beheer is van het makelaarskantoor 100% wonen. Bij de oplevering van dit appartement heb ik in overleg met de makelaar van 100% wonen afgesproken dat wij binnen twee a drie weken een definitieve afrekening zouden ontvangen van de servicekosten op basis van de meterstanden. Na drie weken had ik nog geen reactie van de makelaar van 100% wonen en heb ik zelf contact gezocht met de makelaar en kreeg ik als excuus dat hij ziek was geweest. Wederom een week later had ik nog steeds niets ontvangen en was zijn reactie dat hij de meterstanden kwijt was. Dus weer een week gewacht en nog steeds niets ontvangen. Ondertussen heb ik hem zelf een bestand gestuurd met daarin de berekening op basis van onder meterstanden en prijzen van de betreffende leveranciers. Zijn reactie hierop was dat de prijzen behoorlijk duurder waren dan dat de leveranciers zelf op hun eigen website aangeven. Daarbij weken de meterstanden ook nog eens af. Dus ik het terug gemaild dat ik kreeg een afrekening wil ontvangen volgens zijn meterstanden en prijzen, waarbij hij aantoont waar deze waarden vandaan komen. Na wederom een week te hebben moeten wachten heb ik zelf contact gezocht kreeg ik te horen dat de afrekening was gemaakt maar dat zijn assistent deze was vergeten door te sturen. Dan zou je verwachten dat dit de maandag na het weekend direct wordt opgepakt, maar zo niet bij 100% wonen. Dus wederom heb ik gewacht, dit keer twee weken, en wederom niks ontvangen. De derde week heb ik meerdere malen via mail, sms, what’s app, etc. contact gezocht met de makelaar maar via geen enkel kanaal krijg ik contact. Momenteel zijn we dus twee maanden veder en heb ik nog steeds niks ontvangen over een simpele berekening van de servicekosten, immers is het slechts werk van meterstand nieuw – oud * prijs * 0,6 (verbruiksfactor). Deze gehele situatie komt mijn momenteel de keel uit aangezien ik geen reactie krijg en mijn makelaar ondertussen niet reageert, van de aardbodem lijkt verdwenen, maar ondertussen wel de rente mee pikt van mijn geld. Het mooiste van de gehele situatie is ook nog eens dat het makelaarskantoor van 100% wonen op zijn website adverteert dat mails altijd binnen 24 uur worden beantwoord, mooi niet dus.

Als ik zo spoedig mogelijk (uiterlijk vrijdag 1 december) een compleet en vooral de juiste afrekening mag ontvangen van de makelaar.

Alle klachten die gemeld zijn door Weerts