Klacht: Zooitje bij ZIGGO

op 10 augustus 2017 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Al heel wat jaren zijn wij over ZIGGO tevreden, alleen wat we vandaag meegemaakt hebben is echt te gek voor woorden. ZIGGO moet zich schamen hoe ze met klanten omgaan. Onze WiFi verbinding in huis viel af en toe helemaal weg en we besloten om een externe router aan te schaffen en te verbinden aan de modem van ZIGGO. Dit hebben we gedaan omdat we zonder kabels, de smart tv op zolder willen gebruiken en daar bijna geen WiFi verbinding was.

Nadat we de externe router aangesloten hadden hebben we het WiFi signaal van de modem van ZIGGO uit laten zetten omdat het signaal dan nog beter is. De klantenservicemedewerker vertelde dat je dat via Mijn ZIGGO kunt uitzetten en dat het dan nog 24 uur duurt voordat alles goed werkt. Na 24 uur werkte de nieuwe Router en hadden we beneden en op de 2e etage prima WiFi signaal alleen nog niet helemaal geweldig op zolder. ZIGGO gebeld en gevraagd wat we hieraan kunnen doen. De klantenservicemedewerker vertelde om een extra WiFi versterker op zolder te plaatsen die je zo in het stopcontact kunt stoppen. Alleen konden we deze geadviseerde versterker nog niet direct bestellen omdat het systeem van ZIGGO niet goed werkte. De medewerker van ZIGGO vertelde om nog 2 dagen te wachten en dan terug te bellen om de bestelling alsnog te doen. Ik vroeg om een aantekening te maken en als het systeem van ZIGGO het weer doet de bestelling voor ons rond te maken. Volgens de medewerker kon dat niet en moest ik echt over twee dagen terugbellen wat ik raar vond.

Zo gezegd zo gedaan en ik belde na 2 dagen weer op. De klantenservicemedewerker die ik sprak kon precies lezen wat er afgesproken was. Alles nog eens met hem doorgesproken om de extra versterker van ZIGGO te bestellen. De medewerker vertelde dat de extra versterker binnen 5 werkdagen bij ons thuis afgeleverd zal worden. Ik bedankte hem voor de bestelling en het gesprek. Ongeveer 2 uur later vielen onze digitale tv zenders op onze tv weg en ontvingen wij van ZIGGO een bevestigingsmail dat wij onze digitale tv abonnement hadden opgezegd, huh? Wat raar ik had toch een extra WIFiI versterker bij ZIGGO besteld?

Geïrriteerd belde ik opnieuw ZIGGO op. De klantenservicemedewerker vertelde dat er iets mis was gegaan in het systeem van ZIGGO en dat ze per abuis onze digitale tv hadden opgezegd terwijl wij hiervoor helemaal geen toestemming hadden gegeven. Fouten zijn menselijk, natuurlijk kan dit gebeuren, dus ik vroeg aan de medewerker om dan het digitale tv signaal weer aan te zetten zodat ik tv kan ga kijken. De medewerker vertelde dat het 3 werkdagen gaat duren voordat we weer digitale tv zullen hebben. Ik reageerde uiteraard zeer verbaast. Als jullie mij binnen 2 uur onterecht afsluiten van de tv zenders dan kunnen jullie mij ook weer binnen 2 uur aansluiten? Anno 2017 heeft ZIGGO toch hopelijk een goed systeem dat dit mogelijk is? De medewerker van ZIGGO begreep mijn emoties en vond dit ook erg vervelend, maar iIk kon echt merken dat hij zijn standaard zinnen/ antwoorden aan het geven was.

Ik vind dat ZIGGO haar klanten hiermee echt te kort doet en hiermee tekort door de bocht gaat. Ongelooflijk dat we nu geen digitale tv meer hebben omdat we een extra WiFi versterker hadden besteld wat schijnbaar erg moeilijk is voor ZIGGO. Ik vertelde de medewerker dat ZIGGO zich meer moet gaan verdiepen in de verouderde systemen die men nog gebruikt. Met mijn opmerking dat ik er over na ga denken of ik nog wel bij ZIGGO wil blijven vertelde de medewerker aan mij dat het geen probleem was om mij direct door te verbinden naar de afdeling opzeggingen. Toen heb ik rustig tot 3 geteld en bedankt voor de klantvriendelijke medewerking.

Hopelijk zal ZIGGO nog contact opnemen om ons te compenseren. Ik zal bij ZIGGO sowieso een officiële klacht indienen en ook andere consumentenorganisaties/ programma’s hierover informeren. Ook om consumenten hiervoor te waarschuwen/beschermen over de werkwijze van ZIGGO en dat je per slot van rekening gewoon een nummertje bent terwijl zij diegene zijn die de fout maken.

Ik begrijp nu wel dat mensen ontevreden zijn ZIGGO. Ik heb lang volgehouden dit niet te zijn maar nu helaas wel.

Te bizar voor woorden en niet te geloven maar toch is het zo.

om deze teleurstelling en ergernissen te compenseren met een troost aanbod van ZIGGO

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door klachtinfo