Klacht: Retourneren bestelling

op 21 september 2018 over Zomotta.nl in de categorie Internetshops - Algemeen

Wij hebben 4-8-2018 stoelen besteld op blokker.nl, deze bleken geleverd te worden door Zomotta.nl. Wij vonden 2 stoelen toch te weinig en wouden meer van dezelfde stoelen bij bestellen, dit kon niet meer omdat het de laatste waren. Toen hebben wij besloten de stoelen terug te sturen. Wij hebben 6x met Zomotta gebeld, pas bij de zesde keer vertelden ze dat het via een retourformulier op hun site moest. Wij hebben de stoelen terug gestuurd op 4-9-2018, terwijl wij dit 1 week na aanschaf al wouden doen, maar hun ons niet konden uitleggen hoe dit moest. Wij hebben 2 weken gewacht op ons geld, toen zijn we gaan bellen. Het bekende verhaal van eerder werd ons weer verteld namelijk: sorry ik kan niks voor u doen, ik zal het doorgeven aan mijn collega. Wij hebben in totaal 9x met hun gebeld en krijgen steeds hetzelfde standaard verhaal te horen, doorverbinden met de juiste persoon lijkt onmogelijk. Blijkbaar kan maar 1 persoon er iets over zeggen.

Op de site van zomotta.nl staat dat het geld retour gestort wordt binnen 5 werkdagen. We zijn inmiddels 17 dagen verder en 9 telefoongesprekken.

Wij zouden graag ons geld retour willen en exuses hoe hun met klanten omgaan. Wij vinden het raar dat de juiste persoon ons niet kan terug bellen, maar als wij een klacht indienen via hun eigen site (die niet gepubliceerd wordt) dat we per mail een reactie krijgen. De reactie die wij kregen ging nog over het eventueel bij te bestellen stoelen, terwijl we al in een heel ander stadium zaten n.l. het geld retour. Hoe dan ook zou ik Zomotta.nl bij niemand van mijn vrienden aanraden.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Zomotta.nl over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Zomotta.nl in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zomotta.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zomotta.nl

Heeft op 25 november 2018 om 14:26 geantwoord

Beste A. Veenstra,

U heeft de stoelen gekocht en betaald op Blokker.nl, wij hebben u meerdere malen uitgelegd via telefoon en mail dat de retourbetaling via Blokker.nl loopt.

Daarnaast heeft u de stoelen buiten de zichttermijn geretourneerd, wij hadden de retourzending niet hoeven accepteren maar hebben dit wel gedaan uit coulance overweging.

Daarnaast heeft u geen gebruik gemaakt van het retourformulier waardoor wij maar uit mogen zoeken van wie de retourzending is.

Dit maakt het ook wat omslachtiger om de order in het systeem op retour te zetten, ook dat hebben wij u meerdere malen uitgelegd.

U moet niet bij ons zijn maar bij de partij waar u de goederen aan betaald

Het geld is al lang en breed retour op uw rekening ( via Blokker )

Als u hier de normale weg had bewandeld had u ook niet onnodig lang hoeven wachten maar dat hebben wij u ook al meerdere keren uitgelegd.

Heeft op 25 november 2018 om 17:19 geantwoord

De oplossing kwam niet van Zomotta maar van Blokker. Alles wat Zomotta verklaart in hun uitleg slaat echt helemaal nergens op. Ze waren net zolang onbereikbaar i.v.m. \"verbouwing \" tot het termijn verlopen was. Ik zou iedereen Zomotta afraden. Hoe zij met klanten omgaan is alles behalve professioneel, wat mij betreft mogen ze failliet gaan.

Bericht van Zomotta.nl

9 maanden geleden - Juist, dat hebben wij u ook al meerdere malen aangegeven. U besteld bij Blokker en betaald aan Blokker. Blokker stort dan ook het geld terug logisch toch ? Blijkbaar wilt u dit niet snappen. Verder lijkt het ons niet zinvol om op de rest van de reactie in te gaan en sluiten de melding.

Alle klachten die gemeld zijn door Aveenstra88