Klacht: zomaar activeren

op 11 mei 2020 over HelloFresh in de categorie Vervoersbedrijven

Zelfde verhaal als wat ik hieronder lees! jaren terug ooit paar maal box besteld. Maar kinderen waren niet enthousiast. Dus de boel op pauze gezet. Paar weken terug op de site gaan kijken met het idee in de vakantie een box af te nemen. Verder bij mijn weten niets geactiveerd. De dag daarna krijg ik een email of ik mijn menu wil samen stellen. Dus direct naar de site de boel op pauze weer gezet en op dat moment was ik er al weer klaar mee. Krijg ik begin vorige week een sms dat er de volgende dag een box wordt geleverd. Ik heb direct gebeld en mij uitgelaten op herroeping recht. Al vind ik het een bijzondere gang van zaken. De medewerker zei als oplossing ik zal de box annuleren, maar het bedrag krijg je niet meer terug helaas. Nu heb ik het laten storneren. Ik heb A geen gerechten uitgezocht B hoef ik die box nu en nooit niet C IK HEB NIKS BESTELD ENKEL DOORDAT IK 1 BEN INGELOGD KRIJG IK BOXEN THUIS GESTUURD DIE DUS GEANNULEERD ZIJN. IK HEB DUS NIETS IN HANDEN GEHAD OF GEKREGEN Het is een waardeloze situatie. Doordat ik 1 x ben ingelogd sta ik dus op actief. Nu krijg ik dagelijks email en meerdere sms’en dat ik moet betalen. Ik heb die box niet ontvangen. En ik heb niets besteld en dan nog wie gaat bewijzen dat ik ben ingelogd??? Maar wie zegt en bewijst dat ik persoonlijk ben ingelogd en iets heb aangevinkt? ik krijg het idee dat Hello Fresh zelf op knoppen drukt zonder dat de consument daar ook maar iets mee te maken heeft. ZE blijven volhouden dat ik moet betalen voor een box die niet geleverd is en dan zijn ze zo coulant dat ik het geld mag gebruiken voor een volgende bestelling. Ik ga pas betalen als er bewijs is dat ik als persoon daadwerkelijk een bestelling heb gedaan.

Ik wil nooit meer iets met hello fresh te maken hebben. Dus ik wil mijn geld daar niet parkeren. Ik vind het fraudeachtige praktijken. ik wil en ga niet betalen en stop met stalken. Gelukkig hebben ze mijn nieuwe adres niet :-)

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar HelloFresh over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door HelloFresh in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat HelloFresh een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HelloFresh

Heeft op 14 mei 2020 om 15:22 geantwoord

Beste Sharon,

Wij kunnen en mogen jouw lidmaatschap niet zonder jouw medeweten heractiveren. Wel kunnen we in jouw account de wijzigingen terugzien die jij doet, of in ieder geval die gedaan worden wanneer er ingelogd is op jouw account. Dus met jouw e-mailadres en wachtwoord. Wanneer je inlogt op je account, staat dat niet gelijk aan het heractiveren van jouw box. Daarvoor klik je daadwerkelijk op 'Heractiveren'. Je ontvangt dan ook een e-mail ter bevestiging van de wijzigingen in je lidmaatschap. Die heractivatie is gebeurd vanaf het ingelogde account op 21 april, je hebt daarbij gekozen voor levering op woensdag. Vervolgens heb je op 22 april de box van week 18, gepauzeerd. Pauzeren is iets anders dan je lidmaatschap opzeggen. Bij pauzeren sla je een week over en bij het opzeggen van jouw lidmaatschap plannen we geen nieuwe boxen meer voor je in.

Omdat enkel de box van week 18 (28 april gepauzeerd was) weten wij niet beter dan dat je de box van 6 mei weer wilde ontvangen. Daarom hebben we deze ingepland voor je. Toen je contact met ons opnam over deze box, was de deadline om hiervoor wijzigingen door te geven al verstreken. Wij maken dan al kosten voor deze box omdat we je meenemen in onze bezorgingen en alleen producten inkopen voor de ingeplande boxen. Daarom kunnen we deze box niet zomaar annuleren en het bedrag naar je terugstorten.

Wel snappen we dat het fijner is als je zelf je gerechten kunt uitkiezen voor je box, daarom hebben we uit coulance je box geannuleerd en het bedrag vergoed op je account. Meer kunnen we helaas niet voor je doen. Nu je het bedrag hebt gestorneerd, staat de factuur van deze bestelling open. Vandaar dat je hiervan betalingsherinneringen ontvangt.

Groeten,
Sharon

Heeft op 15 mei 2020 om 09:59 geantwoord

Nee ik vind het geen goede oplossing. Nogmaals ik heb niets geactiveerd. Kom maar met een bewijs van activering. En daarbij wil ik best mijn laptop ter beschikking stellen om mijn gelijk te krijgen. Laat een derde partij maar op mijn laptop onderzoeken of ik daadwerkelijk geactiveerd heb. Ze kunnen wel zeggen je hebt het zelf gedaan want wij mogen niet jouw account in. Maar eerst zien dan geloven:-) En daarbij ik kijk wel uit om ooit nog een keer op de site te belanden voordat je het weet, ben je de trotse eigenaar van boxen die je niet besteld hebt. Als je bij de Hema inlogt krijg je toch ook de week erna geen 4 taarten thuis gestuurd? zonder dat je wat besteld hebt. Zal wat zijn dat alle bedrijven die ik online bezoek ongevraagd spullen gaan sturen.

Alle klachten die gemeld zijn door sharonrompa82