Klacht: Zoekresultaten worden steeds minder relevant

Benjamin12 op 24 februari 2021 over Google in de categorie Zoekdiensten

Het is voor mij ontzettend irritant dat als ik iets opzoek, dat ik dan door die vertaalmachines wordt lastiggevallen. Telkens dezelfde vertaalmachine/woordenboek die niet de relevante informatie heeft en wel honderd duizend cookies laat ondertekenen, word ik gek van.
Die vertaalmachines/woordenboeken maken misbruik van de diensten van Google en komen zo elke keer bovenaan te staan, terwijl niemand er wat aan heeft. Echt waar.
En dan klik je erop in de hoop dat er misschien iets tussen staat, gebeurt ook weleens dat zo’n woordenboek eventueel relevante info heeft: ‘nee, dit begrip komt niet in het woordenboek voor.’

Ik wil net zoals vroeger relevante informatie bovenaan staan. Ik noem nu vertaalmachines en woordenboeken, maar het komt ook wel met andere websites voor. Alleen is het zo dat bij die woordenboeken wel drie keer dezelfde website onder elkaar staat. Kunnen zij weer lekker advertentie-inkomsten naar binnen harken. Zo kan ik het ook wel.

Het is misantropisch gedrag. Google: do no evil. Jullie kunnen er wat aan doen, sleur ze uit die algoritmes

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Google

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Google nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Benjamin12