Klacht: Zoamaar afgesloten en minimaal 10 dagen wachten nu zonder internet, TV en bellen

op 04 mei 2017 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Ls, 4-5-2017
Zojuist een acute klacht indienen en aangezien de wachttijd aangegeven op de Telfort website geen hulp biedt bij deze klacht zal ik deze ook direct indienen bij de daarvoor bestemde geschillencommissie e.a..

Vandaag is mijn 84 jarige vader – L Klinkenberg, afgesloten van TV, bellen en Internet zonder dat hij hiervoor toestemming heeft gegeven of dit heeft aangevraagd. Ruim een maand geleden ontving hij schriftelijk bericht dat zijn opzegging was ontvangen en zou worden afgesloten worden op genoemde datum. Na ontvangst van de brief heeft zowel hij als ik direct telefonisch contact opgenomen en is mij verzekerd dat de afsluiting zou worden geannuleerd met excuses voor het ongemak.
Vandaag dus toch afgesloten heeft hij direct gebeld en is hem aangegeven dat er weliswaar door Telfort een fout is gemaakt maar dat her-aansluiten op z’n vroegst na 10 mei kan plaatsvinden (na minimaal 6 dagen dus).

Ook bij nabellen door mijzelf wordt aangegeven dat de fout bij Telfort ligt maar er niets aan gedaan kan worden.
Zoals ook telefonisch aan Telfort aangegeven is door ondergetekende is de heer Klinkenberg afhankelijk van Internet (e-mail) en telefoon voor het ontvangen van communicatie over zijn medische conditie. Ook als hem nu iets overkomt is hij niet in staat om contact op te nemen met de hulpdiensten met mogelijk verregaande gevolgen.

Mijn eis is dat Telfort per ommegaande de afgesloten aansluiting weer aansluiten en alle dienstverlening hervatten. Tevens heb ik aangegeven dat ik Telfort aansprakelijk zal houden voor elke financiële dan wel persoonlijke gevolgen voortvloeien uit deze m.i. schandalige situatie en (re)actie hier op en alle beschikbare juridische middelen hierbij in zal zetten.

Vanzelfsprekend zullen zowel mijn vader als ik op zoek gaan naar een andere telecom aanbieder dan Telfort. (waarbij ik niet verwacht dat ons ‘vertrek’ op enige manier indruk maakt en/of deze situatie zal beïnvloeden.)

Onze eis is dat Telfort per ommegaande de afgesloten aansluiting weer aansluiten en alle dienstverlening hervatten.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht L. Klinkenberg

3 maanden geleden - Update: Vandaag zou de heraansluiting plaatsvinden. Vanavond om 7 uur maar eens gebeld waarom het nog niet werkte. Na zo'n 20 minuten aan de telefoon gehangen, routers en tuners starten stopen en herstarten kregen we het advies om kwart voor 9 terug te bellen zodat in de tussentijd e.e.a. uitgezocht kon worden. Om kwart voor negen weer gebeld en hetzelfde ritueel gevolgd met als slotstuk de mededeling dat er slecht nieuws was. Er kan niet heraangesloten worden en we moeten maar een nieuwe aanvraag doen!?! Heeft Telfort echt het idee dat we dat gaan doen? Ongelofelijk. Vanzelfsprekend zullen we geen nieuwe aanvraag bij telfort gaan doen. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Wij zullen nu met spoed een andere telecomaanbieder gaan zoeken. In de tussentijd blijft de situatie dus ongewijzigd dat mijn vader zonder TV en internet zit. Voor alles wat in deze periode mis gaat rondom de (medische) situatie van mijn vader zal ik vanzelfsprekend Telfort aansprakelijk houden en stellen. Daarnaast zal ik verder onderzoeken welke publieke en juridische stappen er zijn om deze situatie aan de kaak te stellen. Je blijft je verbazen over de dienstverlening tegenwoordig maar Telfort spant wat mij betreft de kroon.

Alle klachten die gemeld zijn door L. Klinkenberg