Klacht: Zit al 3 maanden met een kapotte wasdroger.

op 15 juni 2016 over Redcoon in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik heb op 17-03-2016 een warmtepompdroger (ZD 8353W) van Zanussi besteld en betaald (AUF-R-3639966). Deze heb ik 2 keer mogen gebruiken en de derde zaterdag gaf deze een error op elk willekeurig programma bij start. Na contact met Redcoon over mijn ontevredenheid over het product en het verzoek om gebruik te maken van mijn 30 dagen retour recht, geeft Redcoon aan dat het apparaat gebruikt is en er voorwaarden zitten aan dit recht op retour. Redcoon kan mij overigens niet vertellen wat deze voorwaarden zijn. Wel dat 1 van deze voorwaarden is dat een monteur moet kijken of er wel een defect is. Op 09-04 via de Redcoon site een aanvraag ingevuld voor reparatie (CRL 14115857) en op 14-04 een mail van Electrolux de bevestiging dat deze is aangemeld. Na te lang wachten op een telefoontje van de monteur, contact gemaakt met Electrolux, die aangeeft niets te weten van een aanmelding. Na wederom contact met Redcoon geven zij aan dit uit te zoeken, maar kunnen mij niet helpen omdat ze afhankelijk zijn van derden. Naar mijn idee is een bedrijf afhankelijk van klanten die omzet brengen. Klantenservice doet dus helemaal niets om de klant te helpen. Tot op de dag van vandaag heeft Redcoon niets laten weten en niets gedaan om alsnog een monteur te regelen. Zelfs niet na een belofte om dit zsm op te lossen.
Heb nu zelf (begin Juni) Zanussi gebeld om een monteur te sturen, Zodat mijn gezin niet meer afhankelijk is van buren/vrienden en familie. Deze komt 16-06. Het is uitermate schaamteloos van Redcoon om zich te verschuilen achter procedures en derden, om vervolgens de klanten te laten vallen. Het geld is immers toch al binnen.

Hoop dat Klacht.nl iets voor ons kan betekenen.

Wij zijn pas tevreden als Redcoon er voor zorgt dat het apparaat opgehaald wordt en mijn geld (599 EURO) weer op mijn rekening staat zodat ik een degelijke machine bij een degelijke en fatsoenlijke zaak kan kopen.

Eigenlijk zouden ze er 4 bossen mooie bloemen bij moeten doen voor de mensen die ons hebben geholpen de laatste maanden.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Redcoon in behandeling genomen

Bericht van Redcoon

9 maanden geleden - Beste Martin Jeijsman, Ik heb het incident bekeken en het is inderdaad alles behalve goed gegaan. Allereerst namens redcoon onze excuses hiervoor. Het is al extra vervelend dat dit zo is verlopen. Nu heb je ook nog zelf een monteur moeten regelen. Dit is absoluut niet de bedoeling en alle betrokken partijen zullen hier op worden aangesproken. Graag wil ik een tegemoetkoming voor je opzetten. Allereerst wil ik wel graag weten wat de monteur precies heeft gedaan en gezegd. Natuurlijk heeft iedere consument recht op een deugdelijk apparaat, jij valt daar natuurlijk ook onder. Ik ben dus ook benieuwd of de monteur het apparaat ook als defect heeft aangestreept. Zou je de reparatiebon van de monteur kunnen sturen naar reviews@redcoon.nl? Je mag hier ook nog verdere uitleg over de reparatie heen sturen en eventuele toevoegingen op het bovenstaande verhaal. Dan zal ik dit allemaal in overweging nemen. Ik zie jouw bericht graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Jesse Namens het redcoon Webcare-Team

Reactie van de melder van de klacht Martin Jeijsman

9 maanden geleden - Beste Redcoon, Inmiddels is de monteur teruggekeerd na een week om de reparatie uit te voeren. Na het vervangen van 2 onderdelen met niet het juiste resultaat, heeft deze een onderdeel moeten bestellen en heeft deze geplaats. Nu werkt de droger naar behoren. Zal de bon doorsturen naar reviews@redcoon.nl. M.v.g. Martin.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Redcoon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Redcoon

Heeft op 27 juni 2016 om 11:14 geantwoord

Beste Martin,

We zijn in overleg bij de onderstaande tegemoetkoming uitgekomen.

Graag willen wij je €75,- korting aanbieden op jouw aankoop. Met deze tegemoetkoming hopen we je toch tevreden te kunnen stellen na deze erg vervelende situatie. Graag ontvangen we nog jouw IBAN gegevens, deze zijn wegens privacy redenen niet opgeslagen. Ik wil je verzoeken deze te sturen als reactie op mijn laatst verzonden mail.

Ook hebben we morgen nog een kleine verrassing voor je. Wij hopen dat er morgen iemand thuis is om deze aan te nemen.

Namens redcoon wil ik je nogmaals onze excuses aanbieden en hopen we hiermee het incident af te kunnen sluiten.

Jesse
Namens het redcoon Webcare-Team