Klacht: Zeer slechte service / logistieke afdeling

op 14 januari 2014 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte meneer/mevrouw,

Schandalig is het hoe er met de mensen omgegaan wordt door jullie bedrijf, om maar meteen duidelijk met de deur in huis te vallen.

Het verhaal :
Via HTC heb ik mijn HTC One aangemeld ter reparatie met het probleem dat de camera een paarse gloed geeft en de foto’s niet scherp zijn. Helaas blijkt dit een bekend probleem te zijn bij HTC.
Dit is gebeurd op 24 december 2013. Er werd mij vriendelijk gevraagd wanneer het mij zou schikken om het toestel op te halen. Zo werd dit afgesproken op vrijdag 27 december 2013 tussen 09:00 en 13:00.

27 december 2013
Vanaf 08:00 tot 13:30 heb ik thuis gezeten en na helaas geen koerier gezien te hebben dan toch maar de telefoon gepakt en jullie dure 0900 nummer gebeld om 13:32.
Meneer aan de telefoon vertelde me dat de koerier bij me aan de deur geweest is en er een briefje met enveloppe in de brievenbus ligt. Ik zou niet thuis geweest zijn. Nou, het is een appartementencomplex waarbij de luidspreker van de deurbel in de woonkamer hangt. Het is onmogelijk dat ik deze gemist heb.
De koerier heeft niet aangebeld, aangezien ik direct na het gesprek zelf de bel ben gaan testen, en deze gewoon functioneerde.
De helpdeskmedewerker maakte een nieuwe afspraak met me voor zaterdag 28 december 2013 tussen 09:00 en 13:00.
Tijdens het gesprek vertelde de helpdeskmedewerker me nog dat HTC zelf ervoor gekozen heeft dat ik het toestel in een enveloppe moest opsturen.
Dit leek me sterk, dus heb ik HTC gebeld. Hierbij werd in geïnformeerd dat dit onzin was, en dat het toestel opgehaald moet worden.

Nu vind ik het briefje met de vermelding ‘U kunt het toestel in deze enveloppe naar ons toesturen, waarbij HTC en Dynalogic niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor verlies of schade’ sowieso al belachelijk.
Omdat jullie de afspraak niet nakomen, moet ik zelf maar kosten gaan betalen om het toestel verzekerd of aangetekend op te sturen?
Ik weet dat in Nederland de bureaucratie erg heerst, maar dit slaat toch echt alles.

Om 14:45 heb ik dan ook weer met het dure 0900 nummer gebeld om verhaal te halen bij jullie helpdeskmedewerkers.
De meneer aan de telefoon luisterde goed, noteerde alles en zou het doorspelen per mail naar zijn leidinggevende.

28 december 2013
Vanaf 08:00 klaar gezeten om het toestel af te geven aan de Dynalogic koerier, waarbij ik om 09:42 een e-mail van Dynalogic ontvang:
Zoals telefonisch overeengekomen zal uw pakket op maandag 30 december 2013 tussen 9:00 en 13:00 uur worden afgehaald op onderstaand adres.

Ik was met stomheid geslagen. Er heeft me niemand gebeld, niemand heeft aangebeld en er lag niks in de brievenbus.
Dus maar weer het dure 0900 nummer gebeld om 10:10. De mevrouw van de helpdesk kon me hierbij informeren dat de koerier zelf een nieuwe afspraak gemaakt heeft omdat ik niet thuis was.
Eigenlijk exact hetzelfde verhaal als een dag eerder, dit terwijl ik weer thuis was en de bel gewoon functioneert.
Mevrouw maakte melding ervan en zou een bericht sturen aan een supervisor. Zodra ze terugkoppeling had zou ik teruggebeld worden, dezelfde dag nog.

29 december 2013
Gisteren geen telefoontje ontvangen, waardoor mijn geduld op is met Dynalogic.

Niet alleen heb ik een ochtend onnodig verlof genomen, ook heb ik ongeveer 30 minuten in totaliteit met het 0900 nummer gebeld.
Qua belkosten kom ik dan uit op €13,50.
Kosten die ik nu gemaakt heb, om nog altijd geen service uit jullie te krijgen.

Ik verwacht een correcte en spoedige oplossing vanuit jullie kant.
Wat ik minimaal verwacht is dat het bedrag van €13,50 door jullie gerestitueerd wordt.
Ondertussen zit ik ook nog gewoon met het toestel hier thuis.

Ik verwacht een snelle reactie per mail of telefoon van jullie.

Hoogachtend,

Terugbetaling van de onnodig gemaakte kosten!

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynalogic

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynalogic over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynalogic nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

Dynalogic

Heeft op 17 juli 2014 om 15:30 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Uw melding op klacht.nl is helaas aan onze aandacht ontschoten, waarvoor onze excuses. Wij nemen iedere melding serieus, aangezien servicegerichtheid bij Dynalogic hoog in het vaandel staat en opdat wij hiermee onze dienstverlening naar een hoger niveau kunnen tillen. De afgelopen periode hebben wij de strategie rondom het behandelen van klantfeedback onder de loep genomen en zijn wij tot de constatering gekomen dat we de site klacht.nl toevoegen aan de verwerking en terugkoppeling hierop gaan voorzien. Feedback die wij in de tussentijd ontvangen hebben via ons customer contact center (telefonisch of per mail) of via de door Dynalogic verstuurde klant enquête is wel actief en adequaat gebruikt om u als klant te helpen en onze dienstverlening te verbeteren.

Naar alle waarschijnlijkheid is de urgentie van uw melding inmiddels verlopen (en/of reeds naar tevredenheid behandeld), maar we willen u graag wel nog van een korte inhoudelijke reactie voorzien.

Wij hebben gezien dat op 2-1-2014 het toestel is opgehaald bij u en u op 10-1 weer uw toestel terug hebt gekregen. Wij hopen dat uiteindelijk alles goed is gegaan en dat u weer kunt genieten van uw telefoon.

Vanzelfsprekend kunt u altijd met ons contact opnemen via het emailadres afspraak@dynalogic.eu voor een reactie, melding, vraag, of suggestie.

Dynalogic

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door RicoD89