Klacht: Zeer slechte service Belsimpel

op 16 december 2017 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Mijn ervaringen met Belsimpel zijn ronduit slecht.
Sinds enige tijd was ik in het bezit van een iPhone 8 in combinatie met een T-Mobile abonnement, echter zijn er grote problemen met de combinatie T-Mobile en de iPhone 8, iPhone 8 plus en de iPhone X.
Deze problemen kenmerken zich door niet kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden want de verbinding valt weg en in het display komt te staan verbinding mislukt.
Daarnaast zijn er problemen met de internetverbinding welke niet stabiel is en continu wisselt van 4G naar 3G naar GPRS tot simpelweg helemaal geen signaal.
Inmiddels vanzelf alles geprobeerd, andere simkaart ( op aanraden van T-Mobile ), herstellen van het toestel enz., enz.,
Daar ik niet de enige ben met deze problemen ( het T-Mobile forum beslaat nu inmiddels ruim 30 pagina’s met klachten van mensen met dezelfde ervaring ) heb ik contact gezocht met T-Mobile om mijn klacht kenbaar te maken.
Echter T-Mobile weigert elke medewerking en stuurt mij door naar Belsimpel, want daar heb ik mijn toestel aangeschaft.
De teller staat inmiddels op een kleine 8 uur aan telefoongesprekken voeren met T-Mobile en Belsimpel en we zijn inmiddels 8 week verder sinds de eerste ervaring met mijn klachten.
Ondertussen is het spelletje “we sturen de klant van het kastje naar de muur” tot in den treure gespeeld door zowel T-Mobile en Belsimpel.
En in het kort zoekt Belsimpel naar allerlei manieren om mij aan het lijntje te houden.
De oplossing voor T-Mobile abonnees met een aangeschaft toestel via T-Mobile zelf is een kostenloze omruiling en dit proces is sinds ruim een week in gang gezet.
En deze oplossing zou Belsimpel ook moeten hanteren, ikzelf heb deze optie aangedragen echter “schijnt” het dat er iemand bij Belsimpel dit goed moet keuren.
Tenminste dit wordt mij verteld!
Sinds een week is mijn toestel retour gestuurd en ondanks de belofte van “Cas Wennekes” van Belsimpel gaat het proces zeer, maar dan ook zeer traag.
De voorwaarden van mijn contract worden behoorlijk geschonden dit doordat ik een toestel heb ontvangen welke niet deugt, terwijl ik recht heb op een goed werkend toestel en Belsimpel houdt zich van de domme en probeert mij weer naar T-Mobile te sturen.
Daarnaast heeft Belsimpel mij nu al meerdere beloftes gedaan, maar al deze beloftes zijn tot op geen enkele manier nagekomen.
Wel worden er iedere keer nieuwe beloftes gedaan, maar ook deze zie ik somber in dat deze nagekomen worden door Belsimpel.
Om het proces enigszins te bespoedigen heb ik Belsimpel te kennen gegeven dat ik alles in werking zal stellen om mijn negatieve ervaringen te vertalen naar een review voor toekomstige klanten en daarnaast mijn rechtsbijstand te verwittigen in deze.
Mijn toestel is nog geen 3 maand oud en valt volledig onder de garantie, welke zowel bepaald is in het contract welke is opgesteld door Belsimpel als de garantievoorwaarden van Apple.
Ik als consument wordt behoorlijk aan het lijntje gehouden, waardoor ik geen enkel vertrouwen meer heb in de handelswijze van Belsimpel en het naleven van de garantievoorwaarden.
Ook de klantenservice trek ik zeer in twijfel, want Belsimpel is het enige bedrijf tot op heden waar ik contact mee heb gehad waarbij je plotsklaps als eerstwachtende in de rij als je telefonisch contact op neemt zomaar weer het bericht krijgt dat er 3 wachtenden voor je zijn, dit is overigens niet eenmalig gebeurt maar dit gebeurt bijna iedere keer als ik bel.
Ik verzoek iedereen die overweegt om een telefoon aan te schaffen of een contract af te sluiten met een van de vele providers welke Belsimpel aanbied zeer goed na te denken voordat je in zee gaat met dit bedrijf.
Ondanks de mooie reclames dat ze het allemaal simpel willen houden, is de service als klant behoorlijk ver te zoeken zeker wanneer je beroep doet op de garantie van een toestel.
In mijn kwestie hopen ze maandag aanstaande met een oplossing te komen, ondanks dat dit mij inmiddels al 3 maal beloofd is afgelopen week en tevens niet nagekomen, ik heb Belsimpel ook een belofte gedaan echter houdt ik mij in tegenstelling tot Belsimpel wél aan mijn afspraken.
Maandag ben ik mobiel weer bereikbaar is het niet via Belsimpel ( ik ga in hoogst eigen persoon naar Belsimpel toe ) dan wel via een andere provider dan T-Mobile.
Ik heb recht op een vervangend toestel en Belsimpel weigert deze te leveren, komt Belsimpel niet met een oplossing dan ontbind ik het contract met onmiddellijke ingang!
Belsimpel doet het allemaal heel mooi voorkomen, maar elke medewerking wordt verleend als je een abonnement wil afsluiten of verlengen maar bij problemen weigert Belsimpel met een oplossing te komen.
Bedenk als consument goed voordat je zaken met Belsimpel doet!

Een nieuw toestel ( met een refurbished model neem ik geen genoegen ), compensatie in de gemaakte kosten voor het bellen van de klantenservice omdat Belsimpel zelf geen enkele actie onderneemt om mij terug te bellen

Alle klachten die gemeld zijn door HMichel