Klacht: Zeer slechte nazorg bij problemen

Valk035 op 03 september 2019 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

In de afgelopen maanden diverse keren contact gezocht met Fietsenwinkel.nl ivm een kapotte middenmotor van een Gazelle Orange fiets. Beloftes om terug te bellen zijn nooit waargemaakt. Fiets is ook bij een van de vestigingen aangeboden ter reparatie, maar aan de motor kon men niets doen.

Fietsenwinkel.nl kan leuk verkopen, maar wee o wee als het ietsje moeilijker wordt!

Uiteindelijk nu via een ‘echte’ dealer en rechtstreeks met Gazelle een oplossing gezocht. Weliswaar blijft het een enorme tegenvaller (ook financieel) als een elektrische fiets al na 4 jaar een nieuwe middenmotor nodig heeft, maar zoals Fietsenwinkel je steeds dingen beloven en vervolgens niets doen… dat wens je niemand toe.

Voor Fietsenwinkel is het nu te laat. Ze hadden hun afspraken na moeten komen en een actieve, oplossingsgerichte houding moeten aannemen,, maar ze nemen de klant niet serieus.

Hoop nu vooral dat anderen hier wijzer van worden... Wij kopen de volgende fiets(en) elders.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

2 jaren geleden - Hallo heermevrouw Valkenburg, Bedankt voor je feedback, dit is waardevol voor ons. Onze excuses voor de late reactie. Door een fout bij Klacht.nl kregen wij de laatste klachten niet op ons account binnen. Hierdoor lezen wij deze klacht nu pas. Vervelend, ik kan me voorstellen dat je graag een voor jou gepaste oplossing aangeboden krijgt. Wij willen dit graag even met je bekijken. Helaas kunnen we met je e-mailadres je klantgegevens niet terugvinden. Zou je ons daarom via Facebook http:bit.ly2OKCZQR of Twitter: http:bit.ly2UNAOPc een privebericht kunnen sturen met je postcode en huisnummer? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Naomi - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht

2 jaren geleden - Beste Naomi, De bit-ly links werken niet, dus heb ik je een bericht gestuurd via Messenger. Groet, William

Reactie van de melder van de klacht

1 jaar geleden - Over de afloop van deze kwestie: Wij hebben Fietsenwinkel.nl nog een kans gegeven, maar zijn er uiteindelijk helaas niet met ze uitgekomen. Communicatie verliep uiterst rommelig (via steeds verschillende mensen) en niet erg professioneel (vrijwel alleen via Messenger). Telefonisch werd ons aanvankelijk een interessant aanbod tot reparatie gedaan, maar toen we om schriftelijke bevestiging vroegen bleek dat aanbod totaal niet te kloppen. Er kwam wel een 'coulance voorstel' dat veel slechter was dan wat we zelf rechtstreeks met fabrikant Gazelle hadden geregeld. Natuurlijk hebben we Fietsenwinkel.nl om uitleg gevraagd, maar die hebben we nooit gekregen. Wel stelden ze het voorstel alsnog een beetje bij. Ons vertrouwen in Fietsenwinkel.nl is door de rommelige gang van zaken niet meer hersteld. Ze hebben nog steeds hun klantdossiers niet op orde en communiceren niet transparant. Na de eerdere blunders, hadden we een veel pro-actievere houding verwacht. Feitelijk had Fietsenwinkel.nl de plicht om te bewijzen dat hier géén sprake was van een defect dat onder de 'wettelijke garantie' valt (ondeugdelijk product). Echter dat begrip negeren ze volkomen en ze redeneren dus puur vanuit de (te) beperkte fabrieksgarantie. Daarmee doen ze de consument tekort en houden ze zich niet aan de letter van de wet. Wees daarvoor dus gewaarschuwd! Wij hebben het onverplichte coulance-aanbod van Gazelle aanvaard en hebben de middenmotor van de Orange laten vervangen bij een lokale Gazelle dealer. Daarmee is het technisch probleem keurig opgelost en de fiets doet het weer fantastisch. Er is -tegen een gereduceerd tarief- een gemodificeerde Impulse middenmotor onder gezet (versie 2.0). Nu afwachten of deze versie wel een normale levensduur heeft!

Alle klachten die gemeld zijn door