Klacht: Zeer slechte en klant onvriendelijke garantie afhandeling van 6 maanden oude Iphone 4S

op 09 april 2013 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Ongeveer 3-4 weken geleden is er een kleine scheur ontstaan rechts onderaan het glas van een Iphone 4S. Omdat er geen schade van vallen zichtbaar was, waren we hier erg verbaasd onder. Mijn dochter, die deze telefoon gebruikt, meldde dat de telefoon niet gevallen was. Omdat ik ook geen enkele kras zie aan de zijkant van de telefoon klinkt dit verhaal geloofwaardig. Ongeveer 2 weken daarna gaat de telefoon niet meer aan omdat de schakelaar aan de bovenzijde niet meer functioneert.

Op basis van deze klacht heb ik de telefoon ter reparatie aangeboden bij het Apple Icentre te Rotterdam waar ik deze telefoon ook gekocht heb. Telefoon is in behandeling genomen. Een week later kreeg ik bericht dat de telefoon terug was. Bij het ophalen bleek dat de telefoon helemaal niet gerepareerd was omdat Apple claimt dat de schakelaar een gevolg is van de glasschade. Hierdoor vervalt volgens Apple alle garantie. Hier was ik het totaal niet mee eens maar de mensen van Apple waren niet op andere gedachte te brengen. Het enige wat mogelijk was (volgens Apple), was de telefoon te laten repareren maar dan zouden de reparatie kosten gelijkwaardig zijn aan de nieuwprijs, want Apple repareert niet maar vervangt. Wat een arrogantie van de makers van Apple en wat sta je als consument hierin alleen.

Apple had moeten vaststellen dat het inderdaad niet echt waarschijnlijk was dat de telefoon gevallen was. Daarnaast heeft de schakelaar volgens mij niets te doen met een beperkt scheurtje rechtsonderaan het glas. Alle garantie vervalt volgens Apple door een dergelijk klein problem. Dit vind ik zeer onterecht. Daarnaast heeft Apple geen enkel voorstel gedaan om tot een oplossing te komen die voor beide partijen acceptabel zou zijn. Nu kiezen ze volledgi voor zichzelf en laten de consument achter met een defect apparaat zonder garantie.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ptintelen