Klacht: Zeer slechte communicatie

op 29 september 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

3 weken geleden heb ik een IPhone 5s opgestuurd naar Dynafix. Daar kwam na een week een melding van de reparateur om de FMI te verwijderen. Zonder duidelijke uitleg en daardoor niet goed uitgevoerd. Een week later weer een zelfde bericht. Daarop een bericht gestuurd naar Dynafix en geen antwoord gekregen. Enkele dagen later maar gebeld voor € 0,45 per minuut. 12 minuten aan de lijn gehouden (= € 5,40) en toen eindelijk te horen gekregen hoe de FMI uit te zetten.
De communicatie mag wel iets beter voor een toestel met garantie. Evengoed weer de nodige kosten gemaakt.

Gewenste Oplossing:

Het duurt nu al te lang om nog tevreden te kunnen zijn. Misschien de belkosten vergoeden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare-team.

Reactie van de melder van de klacht Co Schipper

1 maand geleden - Reparatienummer: iRMADRDO14950712   Referentie: dynafix_drmobile-20170914-132744-500050839  

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Bedankt voor het iRMA nummer. De zoek mijn iphone functie is een functionaliteit van Apple zelf. Wanneer deze actief staat kunnen wij helemaal niets met het toestel doen. Mocht u zelf niet weten hoe deze functie uitgeschakeld dient te worden, dan dient u hierover contact op te nemen met de Apple klantenservice daar het een product van hun is. We zien dat de reparatie inmiddels verder is opgepakt en dat er een prijsopgave is opgemaakt. De reden hiervoor is dat het toestel volgens het garantiesysteem buiten garantie valt. Mocht dit niet het geval zijn, dan willen wij u graag verzoeken om een kopie van het aankoopbewijs door te sturen naar prijsopgave@dynafix.com onder vermelding van het iRMA nummer. Mocht de het aankoopbewijs geldig zijn, dan zullen wij de prijsopgave uiteraard weer annuleren. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Co Schipper

1 maand geleden - Beste, Gisteren kreeg ik bericht dat mijn iPhone van nog geen 2 jaar oud niet onder de garantie valt. Vandaag lees ik van wel. Zie onderstaande quote. Apple heeft haar verkoopvoorwaarden gewijzigd omtrent garantieperiode. Het bedrijf erkent dat de consument, volgens het de wettelijke EU-garantie, recht heeft op 2 jaar garantie op de aankoop van een Apple product. Het bedrijf erkent zelfs in de kleine lettertjes dat voor sommige EU-landen, waaronder Nederland, een langere conformiteitsperiode geldt, waarbij de verkopende partij garantie moet bieden op het verkochte product. Na verschillende klachten en dreigementen van consumentenorganisaties in Nederland en in het buitenland geeft Apple toe aan de Europese maatstaf. Graag een volledig gerepareerd toestel terug. Hartelijke groet, Co Schipper

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 05 oktober 2017 om 09:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte klant,

U heeft de prijsopgave reeds op 03-10-2017 beantwoord met 'afstand doen van het product'. Dit toestel is dan ook niet meer aanwezig en is zoals op de prijsopgave staat vermeld milieuvriendelijk verwerkt.

Terugkomend op de informatie over het artikel dat u heeft gelezen: het tweede jaar van de garantie wordt in de meeste gevallen inderdaad versterkt door de verkoper van het toestel. Deze verkoper (Typhone) is echter failliet waardoor geen tweede jaar garantie geclaimd kan worden. Voor klachten hierover mag u zich wenden richting Apple.

Met vriendelijke groet,
Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door Co Schipper