Klacht: Zeer onvriendelijke benadering

op 17 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag:17 augustus 2017 rond 17.55 ben ik zeer onvriendelijk te woord gestaan door een servicemedewerkster van Ns op Utrecht Centraal bij de incheckpoortjes vanuit Hoog Catharijne.
Nadat ik haar aansprak met “mag ik” (kreeg geen kans om er bij te zeggen, wat vragen), was haar weerwoord al meteen: mag ik…mag ik.. Ik wilde vragen waarom het meereiskaartje niet werkte. Dit kwam natuurlijk omdat het nog geen 18.30 was, maar aangezien we dit over het hoofd hadden gezien en niet bij stilstonden, had ik dus deze vraag. Als mevrouw meteen had gezegd, het werkt alleen in de daluren en na 18.30, was dit netjes afgehandeld. I.p.v daarvan was haar antwoord: u moet de kaart lezen, dan weet u waarom het niet werkt. Nadat ik zei dat ik mijn leesbril niet bijhad en vroeg of ze het wilde zeggen, was haar weerwoord: U leest de kaart maar. Ik vroeg haar: u bent toch van service? Tot mijn verbazing zei zij toen: “wat heeft dat er mee te maken.” Nou breekt toch mijn klomp zeg, ik mag toch aannemen dat service betekent dat er mensen informatie wordt gegeven indien daarom gevraagd. Ze liep ook meteen weer weg en ik kreeg geen kans meer om nog iets te zeggen. Ik vind dit een onbehoorlijk gedrag! We maken al niet zo vaak gebruik van de trein en deze wijze van klanten benaderen maakt op ons geen positieve indruk en is ook niet in het voordeel van Ns.

Wij zijn tevreden als uw personeel zich aan een nette gedragscode houd. De naam van mevrouw is mij niet bekend, ( een blonde dame met bril, al wat ouder, geen jong iemand)kreeg ook geen kans meer om die te vragen, anders zou u haar erop aan kunnen spreken dat zij in het vervolg klanten correct te woord staat.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Reactie van de melder van de klacht Haanskorf

3 maanden geleden - Snap dat het geen grote klacht is, maar minimaal even een kleine reactie terug is wel zo netjes. Hoeft nog geen minuut te duren. Op deze manier is het net of klanten niet serieus worden genomen. Krijg een nare smaak in mijn mond over NS. Zal ook denk ik wel niet de enige zijn.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Haanskorf