Klacht: Zeer belabberde dienstverlenling NS die alleen verder achteruit gaat.

op 29 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds begin december 2016 is de dienstverlening voor het traject Rotterdam – Dordrecht drastisch verslechterd. Ik weet dat er regelmatig onderhoud uitgevoerd moet worden maar dat is het punt niet. Uitgevallen treinen, vertragingen, werkzaamheden die nu doordeweeks gaan plaatsvinden, het niet meer logisch na kunnen denken en improviseren van een bedrijf als NS, als pleister op de wonde krijg je een bon voor een kop koffie die je moet uitprinten, maar je moet wel speciaal gaan reizen om hem te verzilveren. De NS zie ik als een noodzakelijk kwaad. Wordt er vervangend vervoer ingezet dan staat er in o.a. Barendrecht zeer slecht aangegeven waar de bussen stoppen. Informatiemedewerkers zijn er al helemaal niet te vinden laat staan de bestemming op de bus. Kortom een drama. De aankondiging van de werkzaamheden hangt maar 1 zijde van het station, de reizigers aan d andere zijde zijn niet belangrijk! En als ze papiertjes ophangen worden ze nog opgehangen op een plek waar ze slecht zichtbaar zijn en waar je ze niet verwacht. Ooit was ik lid van een klantenpanel van NS. Een maal heb ik mij kritisch uitgelaten over de dienstverlening om vervolgens niets meer te ontvangen; hoezo we luisteren naar u en stellen het op prijs dat u mee wil werken aan diverse onderzoeken? Er kan altijd iets gebeuren en onderhoud is nodig maar dit gaat te gortig worden.

Dat er een normale dienstverlening tot stand komt, betere bewegwijzering van de borden, medewerkers die klaar staan om vragen te beantwoorden, en eventueel iets te drinken aanbieden. Betere en duidelijke communicatie over de werkzaamheden. Advertenties in plaatselijke weekbladen, kortom de reizigers behandelen zoals jezelf behandelt wilt worden. De NS heeft op het hoofdrailnet een machtspositie wat de dienstverlening niet ten goede komt. Van mij mag in de Randstad al het openbaar vervoer aanbesteden. Een jaarplanning van de werkzaamheden per traject die eventueel de downloaden is. Het wordt tijd dat NS ook aan abonnementhouders een percentage van het abonnementsgeld terug gaat betalen voor de belabberde dienstverlening. De tijd is rijp bij NS om de afdeling dienstverlening eens tegen het licht te houden en zo nodig te voorzien van een manager die verstand van zaken heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door renedeboon