Klacht: ze probeerde er laats weer makkelijk van af te komen..

op 30 november 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Mijn laatste klacht is nooit opgelost geweest…weet niet waarom klacht.nl aangaf van wel…wehkamp zei alleen of ik ze prive wilde benaderen bij verdere vragen…
Ik heb een account bij wehkamp…ik heb een kredietovereenkomst…ik betaal maandelijks mijn termijn. Maar nu komt het…ik heb een overeenkomst met wehkamp…tot een bepaald bedrag…maar let op…wehkamp houd zich daar niet aan…een wettige overeenkomst ok…nee!! zij bepalen wanneer jij op rekening mag kopen? Dus stel…jij hebt een overeenkomst van 1000,- euro…200,- euro besteld van maximum overeenkomst. …zeggen zij…nee kan niet meer op rekening? Maar ik heb een overeenkomst? Daar gaan wij niet over…dat gaat automatisch..via ons systeem?? Misschien als je weer iets koopt zonder op rekening dan kan het systeem weer akkoord geven om op rekening te kopen? serieus wehkamp…jullie werknemers weten niet eens wat al die onzin inhoud. Als ik een overeenkomst heb…dan hou je er als bedrijf aan tot het afgesproken maximum…? Oh nee…wacht…wehkamp werkt met een automatisch systeem…waar niemand invloed over heeft binnen het bedrijf? Dit word je echt aan de telefoon gemeld.. Serieus wehkamp…geloven jullie dat nou echt zelf? Als jullie met mij een maximum afspreken…hou je daar dan aan en kom niet met deze onzin!

Hou je aan de overeenkomst

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 30 november 2016 om 16:43 geantwoord

Beste,

Vervelend om te lezen dat de klacht nooit is opgelost.

Indien je een balansrekening bij ons afsluit krijg je een contractlimiet. Voor dit bedrag kun je dan op de balansrekening bestellen. Daarnaast werken wij met koopruimte. Dit staat los van je contractlimiet. Indien er geen koopruimt is, is het niet mogelijk om op de balansrekening te bestellen of om achteraf te betalen. Het klopt dat wij geen invloed hebben op de koopruimte aangezien dit bepaald wordt door een creditscoringsysteem. Hierbij wordt gekeken naar je bestel en betaalgeschiedenis, je persoonlijke gegevens en andere factoren.

Mocht je verder nog vragen hierover hebben, kun je altijd contact met ons opnemen.

webcareteam wehkamp

Bericht van Wehkamp

6 dagen geleden - Goedemorgen, Om je privacy te waarborgen spreken wij iedereen liever globaal aan. Vervelend dat je je zo onpersoonlijk behandeld voelt. Ik heb de gegevens nagekeken en het blijkt inderdaad dat je geen koopruimte hebt. Dit kan verhoogd worden na aanleiding van bestel- en betaalgedrag, hier op hebben wij ook geen invloed. Mocht je verder nog vragen hebben, verwijs ik je graag naar onze website. Met vriendelijke groet, Webcareteam wehkamp

Bericht van Wehkamp

6 dagen geleden - Goedemiddag, Ik heb je een mail verstuurd met alle informatie over de vragen die je hebt. Mocht je nog vragen hierover hebben en/of opmerkingen kun je daar altijd op reageren en dan geen wij er mee aan de slag. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Heeft op 02 december 2016 om 17:08 geantwoord

Het is geen oplossing...je kan me voorwaarden enz. toesturen...maar feit blijft dat jullie werken met een systeem waar niemand invloed op heeft...als jullie al niet eens weten hoe de koopruimte vergroot word..hoe moet een klant dat dan weten. Volgens mij horen jullie bij wet transparant en helder te zijn. Om met zo een \\\" creditscore systeem\\\" te werken zijn jullie dit niet.
Niemand weet namelijk hoe hij dit precies moet veranderen om weet ik hoeveel koopruimte te verkrijgen. Dit is gewoon vaag.En om een woonplaats en leeftijd en laatste bestellingen mee te nemen om te beoordelen of iemand op rekening kan betalen? Klinkt bijna als discriminatie... Net als medewerkers die mij vertellen dat als ik iets van 20,- euro koop de koopruimte misschien weer omhoog gaat. In ieder geval stop ik deze nutteloze discussie.

Bericht van Wehkamp

4 dagen geleden - Goedenavond, Vervelend dat deze kwestie niet compleet naar tevredenheid is afgerond. Uiteraard zijn wij ten alle tijden bereikbaar om jou vragen te beantwoorden. Voor nu wensen wij je een prettige avond toe. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door DJP77