Klacht: zaak niet in behandeling nemen

op 21 augustus 2017 over Arag in de categorie Verzekering

Sinds 18 juli 2017 heeft mijn vriend een rechtsbijstandverzekering via abnamro bij Arag. 26 juli neemt hij ontslag bij zijn werkgever. Deze ondertekend het afgesproken ontslag per 1 aug.2017 en zal zorgdragen voor de eindafrekening. Je verwacht dan toch dat hij, ondanks dat hij voor die tijd laat of te weinig of wat dan ook betaalde, dit keer wel aan zijn verplichtingen zal voldoen. Helaas constateerde wij dat op 17 aug. de afrekening nog niet binnen was en besloten wij er een zaak van te maken bij Arag. Tot onze grote verbazing word de zaak niet in behandeling genomen omdat hetgeen waar het om gaat al speelde voor de datum ingang verzekering? Pure nepperij noem ik dit. Bij telefonisch klagen schiet je niks op bij hun en vragen naar een leidinggevende heeft ook geen zin want ze verbinden niks door en je wordt ook niet teruggebeld.

Als de zaak gewoon in behandeling genomen wordt omdat wij m.i. hier wel gewoon voor verzekerd zijn.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arag over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht lida materman

1 maand geleden - En nog heeft de leidinggevende mij niet teruggebeld. Is wel een heeel lang telefoongesprek wat die moet voeren zeg. Al vanaf gisteren 15:45u in gesprek.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arag in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arag een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arag

Heeft op 23 augustus 2017 om 09:43 geantwoord

Geachte mevrouw Materman,

U heeft afgelopen maandag ook een klacht ingediend bij het ARAG-klachtenbureau, dat is belast met de behandeling van klachten. Zoals u in de ontvangstbevestiging kunt lezen, reageert het klachtenbureau binnen vijf werkdagen op uw klacht. Een klachtbehandelaar zal vandaag contact met u opnemen. Bent u het niet eens met het standpunt van het klachtenbureau, dan kunt u zich wenden tot het Klachtinstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

ARAG Rechtsbijstand

Heeft op 23 augustus 2017 om 20:48 geantwoord

Arag geeft aan dat er een aanloop voor het conflict was voordat de verzekering afgesloten was. Niet waar, werkgever betaalde weliswaar te laat en te weinig, maar vulde dat bij het volgende loon weer aan. Pas op het moment van overlijden van mijn moeder ( werkgever vond dat hij moest werken) is het mijn vriend allemaal teveel geworden en heeft zich ziekgemeld. toen hij op 28 juli op kantoor bij zijn werkgever kwam kreeg hij zijn loonstrook ( geld was de 21ste gestort) en kwamen wij erachter dat hij boetes had verrekend die niet door mijn vriend gereden was. Pas daarna constateerde wij dat het loon wederom niet klopte, maar de werkgever had op papier verklaard dat hij de afrekening zou verzorgen en dan ga je ervan uit dat dat ook gebeurd, zoals bij de vorige betalingen. Pas op 17 augustus hebben wij de zaak gemeld omdat toen de afrekening nog niet binnen was. Na telefonisch overleg heb ik een loonvorderingsbrief naar de werkgever gestuurd. 21 augustus heeft hij een gedeelte betaald, maar weigert de rest te betalen en stuurt ook geen specificatie. Vanavond bij de wetswinkel geweest, zij zeggen dat arag gewoon de zaak op moet pakken. Morgen contact met een advokaat.

Alle klachten die gemeld zijn door lida materman