Klacht: Wordt ik belazerd?

op 23 januari 2016 over SNS Bank in de categorie Banken

Op 29 Oktober 2015 hebben we een nieuwe hypotheek afgesloten bij SNS bank. Een bouwdepot voor een ingrijpende verbouwing.
Nu blijkt dat we wellicht een €7.500 te kort gaan komen en hebben we deze bij gevraagd hier onder alle mail wisseling!
Wat ons erg verbaasd
Allereerst proberen ze een persoonlijke lening in je maag te splitsen. Vervolgens zegt de een dat bedrag kan niet alleen € 15000.- ? De ander zegt weer van wel..,,
En dan komt het mooiste we zijn nog geen 3 maanden verder en alles zou weer opnieuw aangeleverd moeten worden!
Daarbij moeten we ook nog een €750,- betalen om af te sluiten dat is 10% van het bedrag! Kan dit allemaal zomaar.

Hieronder de mail wisseling, wel vanaf onder naar boven lezen aub
Mijn vraag dus kunnen ze dit maken??
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet
X

Kosten eenmalig € 750,00

Omdat € 7.500 extra binnen 6 maanden wordt opgenomen is een nieuwe taxatie niet nodig. Ook zijn er geen notariskosten omdat dit onderhands opgenomen kan worden.
Met een 10 jaars rente van 2,1% op en volledige annuïteiten hypotheek zal de bruto maandlast € 28,10 gaan bedragen.
Wel heb ik van jullie beiden nieuwe slarisstroken en werkgeversverklaringen nodig.

Vetrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd zie ik met belangstelling uw reactie tegemoet

Beste,

We hebben zojuist telefonisch het een en ander besproken aangaande onze vraag voor een uitbreiding van € 7500.00 op onze huidige hypotheek (aflossing)
Omdat ik in de auto zat ben ik niet in de gelegenheid geweest om e.e.a. te noteren.
Wil je me nog even mailen wat er nodig zou zijn als we besluiten om €7.500 bij te lenen
De kosten die hierbij komen en de kosten welke de aflossing maandelijks zijn.

Alvast bedankt,

CSU

Beste X,

Mijn opdracht bij SNS zit erop ik stop per 29-01 en kan daardoor geen nieuwe zaken aannemen wel kan ik tot die tijd nog vragen beantwoorden.
Ik zet deze mail door naar een collega die eventueel deze zaak wanneer jullie dit willen doorzetten kan oppakken deze weet ook wat de kosten zijn die hiervoor gelden.

Hoi

Bedankt voor de snelle reactie, graag zou ik dan de kosten WiIlem weten voor de € 15000,-
Daar je ook kunt aflossen tussentijds
Hoor het graag

X

Beste X,

Het bij lenen van 7500,- is niet mogelijk de minimale opname is 15000,- bij deze opname komen kosten voor het regelen ervan.
Als jullie 7500,- nodig hebben en dit zo snel mogelijk willen regelen adviseer ik een persoonlijke lening af te sluiten dit kan via internet bij b.v. Interbank.
De rente is iets hoger dan in de hypotheek maar je lost hem in 10 jaar af en de rente is ook aftrekbaar voor de belasting , er komen geen kosten bij en het is geregeld in een paar dagen.
Voor 7500,- is dit ongeveer 85,- per maand.
Wanneer jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.

SNS Bank

Als ik weet of dit een normale procedure is ? Is het normaal dat je binnen 3 maanden weer een en ander aan moet leveren en is het normaal dat je 10% rekent ?

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door SNS Bank in behandeling genomen

Bericht van SNS Bank

1 jaar geleden - Beste Diana, Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je ontevreden over ons bent. Via deze weg nemen wij geen klachten in behandeling. Je klacht mag je rechtstreeks bij ons indienen via het klachtenformulier op onze website: http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/contact/klacht-indienen.html?resultpos=1. Daar nemen we je klacht snel in behandeling en zoeken we vervolgens naar de juiste en gepaste oplossing. Zo behandelen wij elke klacht gelijkwaardig. Dank voor je begrip. Groet, SNS Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Dianam