Klacht: Winkel niet open

op 24 april 2016 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Beste,

Zojuist had ik graag 1 van jullie producten gekocht bij de Blokker aan de Middenweg in Amsterdam. De dame in kwestie kwam om 12:08 naar boven met de kassa maar ging niet open. Inmiddels stond ik daar met nog 3 andere mensen. Om 12:14 had de dame het \\\”fatsoen\\\” een briefje op de deur te doen met de melding: \\\”wegens omstandigheden iets later open\\\”. Ik moest inmiddels weg en kon dus niet terecht in jullie winkel. Omdat ik nog iets anders moest halen ben ik weggelopen toen ik uit de andere winkel kwam om 12:21 zag ik de andere mensen nog steeds schaarloos voor de deur staan.

U begrijpt dat dit redelijk schandalig is en ik hoop dat er een plausibele reden was en anders zou ik voortaan een andere werknemer deze Blokker laten openen.

Alvast dank voor uw reactie.

Anne

Als de Blokker om 12:00 was geopend

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 28 april 2016 om 15:50 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Naar aanleiding van uw bericht heb ik contact opgenomen met de winkel op de Middenweg in Amsterdam. Normaal gesproken hoort de winkel op zondag gewoon om 12:00 uur geopend te worden door twee medewerkers. Op de zondag dat de winkel niet om 12:00 uur geopend kon worden moest een van de twee medewerkers plotseling naar de spoedeisende hulp. Omdat Blokker het niet toelaat dat er maar één medewerker in de winkel aan het werk is, heeft de andere medewerkster direct haar bedrijfsleidster gebeld en direct contact opgenomen met de overige Blokker winkels in de buurt om zo snel mogelijk een vervanger voor de weggevallen collega te kunnen regelen. Om 12:10 uur is er een vervanger gevonden. In de tijd dat zij hierop moest wachten heeft ze de winkel klaargemaakt zodat er bij aankomst van de vervangende collega, direct geopend kon worden. Daarnaast heeft zij toen een briefje op de deur geplakt dat de winkel wat later openging dan normaal. Uiteindelijk is de winkel om 12:30 uur open gegaan.

Natuurlijk is het heel erg vervelend dat de winkel niet op tijd geopend kon worden. Dit is echter veroorzaakt door overmacht. Het was beter geweest als de medewerkster direct een briefje op de winkel had geplakt met de mededeling dat deze wat later geopend kon worden. Moeten wachten zonder dat de reden hiervan duidelijk is, is heel vervelend. Zij was echter zo druk bezig om een vervanger te regelen dat ze dit pas toen dat gelukt was heeft gedaan.

Ik hoop dat u ondanks het ongemak dat u heeft ondervonden hier begrip voor heeft.

Mocht de winkel in de toekomst wederom te laat openen dan hoor ik het graag.

Saskia
Blokker webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Annepff