Klacht: Willen geen nieuw IP adres verstrekken

op 09 juni 2021 over Online in de categorie Alles-in-1

Klant geworden van Ziggo Sport Totaal om zo Formule 1 te kunnen kijken.

Wanneer ik wil streamen naar mijn chromecast, waarvoor je dus Wifi moe gebruiken, krijg ik de melding ‘U gebruikt een VPN of Proxy, dit is in verband met beeldrechten niet toegestaan’
Dit probleem doet zich voor op elk device dat met de wifi verbonden is, logisch ook want er is 1 extern IP adres en dit IP adres word als VPN/Proxy gezien door Ziggo.

Ik maak echter GEEN gebruik van een Proxy of VPN. Het probleem zit bij Online, die geven mij een IP adres dat als proxy of vpn gezien word,.

Na enige research ontdekt dat Ziggo gebruik maakt van een IP database van Maxmind, en hierin komt waarschijnlijk mijn IP adres dat ik van Online heb ontvangen voor met een ‘te hoge score’.
Ziggo verwijsd mij door na de provider (Online.nl) en deze zouden een nieuw IP adres moeten verstrekken dat niet op de ‘zwarte lijst’ voorkomt

Nieuw IP adres zodat ik van de problemen verholpen ben

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Online

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Online nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door fbsmedema