Klacht: wijzigen van contractsdatum

op 17 augustus 2017 over DTG in de categorie Internet Diensten

Ook ik werd na mogelijkheid om op te zeggen gebeld voor check gegevens. Tenminste dat dacht DTG. Ik vond dat de diensten niet opwegen tegen de kosten.
Accountmanager gaf nog een presentatie van paar slides welke niets voorstelde en dus wilde ik van het te dure abonnement af. Maar mevrouw zei dat dit niet mogelijk is want dan had ikzelf eerder moeten opzeggen. Namelijk volgens haar 2 in april al.

Ik ben maar eens in de administratie gedoken om het contract op te zoeken en deze ter verificatie ook opgevraagd bij DTG en wat bleek contract is op 21-9-2011 naar ons toegezonden en op 5-10-2011 hebben wij geaccordeerd dus dit is de officiële contractdatum.

Dus op 22 juni 2017 heb ik zowel per mail als per brief een opzegbrief gestuurd, ruim 2 maanden voor de contractdatum. En wat doet DTG die zegt dat contact datum per jaar kan wijzigen want vorig jaar hebben wij de gegevens doorgenomen in juni en dat is dan de contractdatum geworden terwijl er geen nieuw contract is gaan lopen. Echte boeven praktijken dit. Houd ik mij aan hun voorwaarden houden zij zich er zelf niet aan. Ik heb al overleg gehad met de DAS en goede vriendin die notaris is en beide geven aan dat DTG niet correct handelt. Maar DTG denkt natuurlijk zo’n klein bedrijfje kunnen wij wel overtuigen en blijven nota’s sturen.

Nadat ik hen bovenstaande duidelijk heb gemaakt hebben zij aangeboden de rekening met 50% korting te geven. Uiteraard ben ik het er niet mee eens en dient mij opzegging gewoon doorgevoerd te worden. Sinds ik heb aangegeven dat ik hier niet akkoord mee ben reageren ze niet meer althans ik ontvang wel herinneringen en aanmaningen.

Ik zal iedereen afraden zaken te doen met DTG, als je je klanten middels wurgcontracten en boevenpraktijken bij je dient te houden i.p.v. kwaliteit en juiste service te leveren dan moet je jezelf echt eens in de spiegel aankijken.

[Voor mensen die te laat zijn met opzeggen (en daar zorgt DTG wel voor) zou je je diensten kunnen wijzigen, dan behoud je de minimale dienst en stop je de rest. Waarom zou je alleen wel op elk gewenst moment diensten erbij kunnen voegen maar niet eraf. In de algemene voorwaarden staat niet dat er een opzegtermijn is voor het opzeggen van de diensten. In de voorwaarden word gesproken van opzegging van de overeenkomst.]

Wanneer mijn opzegging behandeld wordt zoals dit hoort dus per 5-10-2017 en aangezien er voor komend jaar geen diensten nodig zijn de onterechte nota vervallen/credit nota sturen. Ik ga deze iig niet betalen.

En nog meer tevreden zou ik zijn als DTG integer zou handelen en al zijn klanten na belt voor de verstreken opzegdatum. Ga uit van je kwaliteit, maar blijkbaar kan dit niet en zien ze de noodzaak erna te bellen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DTG over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Vivendi

1 maand geleden - Ik zie dat DTG zowaar gereageerd heeft dat de opzegging in orde wordt gemaakt per dit jaar, dus opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Vivendi