Klacht: wijken niet betaald gekregen.

op 07 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In eerste instantie was bekend dat DHL al onderbetaald vergeleken het wettelijk minimum loon. Maar dat DHL ook nog eens wijken niet uitbetaald die duidelijk wel zijn gelopen, is een ongelooflijke fout.

De wijken die je normaal moet krijgen zijn 1 of maximaal 2 per dag. Momenteel loop ik er 4 soms zelfs 5.

Hoe kan een fulltimer, zelf meer als fulltime (ruim boven de 40 uur per week) maar 950 euro verdienen in een maand tijd? Het betreffende doel van één wijk is namelijk al 100 pakketten gemiddeld. Hoe kan op het salaris strook dan 65 op een dag aangegeven worden?

Als hiervoor gebeld wordt, is het natuurlijk weer van het kastje naar de muur gecommandeerd worden. Niemand kiest ervoor om het op te lossen, zowel de depotchef niet als DHL zelf niet. Ook de uitdraaien van de gelopen en afgesloten wijken worden geweigerd op te vragen of te leveren.

Ik vind het ronduit belachelijk dat DHL zijn personeel zo bizar slecht behandeld en vindt daarom ook dat deze zaak heel snel moet worden opgelost.

Buiten het salaris is er ook nog eens een tekort koming in het vergoeden van woon-werk verkeer. Er wordt ook hier iedere keer maar over doorverwezen naar een ander die vervolgens ook nergens wat mee kan doen.

Wettelijk gezien moet er gewoon een vergoeding komen van woon tot werkverkeer toto 65 km per dag. Geen vergoeding is uit den boze. Ik kan overigens niet eens meer naar mijn werk vanwege het brute tekort koming van mijn uitbetaling salaris en het weigeren van de vergoeding woon-werkverkeer.

Gewenste Oplossing:

Wettelijk gezien is er een minimale loonsbetaling maar, ik ga ervan uit dat er in ieder geval wordt onderzocht naar de wijken die spoorloos verdwenen zijn op de loonstroken. Dagelijk van 9 tot 9 werken en maar 65 pakketten zogenaamd gelopen te hebben per dag is onmogelijk.

Ook verwacht ik dat er een vergoeding komt voor het woon werk verkeer dat ik elke dag rij, zodat ik gewoon normaal naar mijn werk kan komen in plaats van laatste twee weken geen geld meer over heb om überhaupt nog te kunnen komen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 september 2017 om 18:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 18 september 2017 om 14:58 geantwoord

Na een tijdje wachten hebben we nog steeds niks te horen gehad nadat er zogenaamd heel serieus op zou gereageerd zijn en actie ondernomen wordt.. alsnog , geen enkel reactie of contact gehad.

Alle klachten die gemeld zijn door DaveMondt