Klacht: WIFI prijzen

op 04 juli 2016 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Hallo,

Vandaag zijn wij aangekomen op Marinapark Volendam van Roompot vakanties. Gisteravond laat hebben wij een last-minut geboekt, met drie personen in een 5 persoonshuisje (VO5). Tijdens het boeken hebben zowel mijn vriendin als ik zelf niet gezien over WIFI vooraf bijboeken. Dit kan natuurlijk gebeuren, maar er ia geen sprake van een duidelijk zichtbaar aanbod hiervan tijdens het boeken.

Vanmiddag heb ik gebruik gemaakt van de ideale ‘chat service” via de Roompot website, om navraag te doen wat de kosten voor WIFI zijn. Ik werd netjes te woord gestaan, en ik heb uitleg gekregen. Ik verbaasde mij toen er verteld werd dat bij ‘vroeg boeken’ een goedkoper tarief (€9.50) per midweek geldt als wanneer je bij aankomst WIFI wilt (€13.50) per midweek. Dit aangezien er gewoon een modem/router aanwezig is en dit dus totaal geen extra kosten met zich mee brengt voor Roompot.

Toen ik naar de receptie liep en ook daar naar de rarieven informeerde werd mij verteld dat vooraf WIFI bijboeken €9.50 kost en dit bij aankomst op het park €12.00 kost. Bijzonder toch? Verschillende prijzen door beide medewerkers van Roompot!

Ik heb de, aardige en beleefde, vrouw achter de receptie gevraagd hoe dit kon. Hier wist ze geen raad mee en er kwam een andere vrouw bij om haar te ondersteunen. Hier was geen antwoord voor, “foutje, maar in uw voordeel”… Ik heb gevraagd waarom er verschillende tarieven bij vooraf en ter plekke boeken van WIFI waren, met zojuist genoemde reden. De vrouw deed geen moeite mij te begrijpen of een antwoord te geven, ze zei enkel dat dit niet aan Marinapark Volendam lag maat overal bij Roompot zo werkt. Ook na aangeven dat wij nog geen 12 uur geleden geboekt hadden en dit echt niet tegen zijn gekomen bij boeking, bleef ze het zelfde zeggen.

Ik was er wel klaar mee en ben weg gegaan. Wat een ontzettende flut reden om verschillende tarieven voor een statische dienst ala WIFI te vragen. Geen extra kosten voor het bedrijf, puur geldklopperij.

Ten eerste wil ik uit principe het verschil tussen €9.50 en €12.00 terug, dus €2.50 retour. Daarnaast wil ik van iemand uit het bedrijfsvoering niveau van Roompot, persoonlijk uitleg willen waarop deze prijsverschillen gebasseerd zijn. Ten slotte pleit ik voor verandering van dit systeem. WIFI is statisch en zou, al dan niet gratis als service, een gelijke prijs moeten kennen waarbij het moment van boeken geen invloed zou mogen hebben. Belangrijk: ik wens geen standaard format brief van Roompot te ontvangen met een onpersoonlijl geschreven stuk tekst, waarbij enkel voor Roompot zelf schoonschip gemaakt wordt. Ik dien WEL serieus genomen te worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 05 juli 2016 om 12:27 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door M.debruin