Klacht: Whirlpool/douchecabine

op 08 november 2016 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Ik heb een douchecabine met whirlpool gekocht (showmodel) bij aankomst en gedurende het demonteren zag ik dat het product niet compleet was. Dit heb ik daar gemeld en de mensen van BVA zeiden sorry dit was niet met opzet en hebben de monteur laten komen. Die zag wat er mistte en heeft het ergens vandaan gehaald.

Ik ging er vanuit dat een monteur die er verstand van heeft er naar gekeken heeft en dus nu wel compleet is. Bij het monteren door een loodgieter bleek al snel dat er van alles mistte en dat de showmodel ook verkeerd was gemonteerd. slangen mistte drainage systeem mistte en de luchtpomp was verkeerd aangesloten. Dit alles kon de loodgieter niet maken en heb dus een whirlpool expert laten komen. Die heeft alle missende onderdelen mee genomen en alles gecorrigeerd. Maar wat bleek de schakelkast en stoomgenerator was defect. Dit zijn de missende onderdelen die ze mij op de veiling hebben gegeven.

BVA zeg dat het mijn verantwoordelijkheid is want ik had het moeten zien bij de veiling! Ik heb gemeld dat het niet compleet was en de monteur was gekomen en die heeft mij gerust gesteld, daarbij kan ik onmogelijk zien of iets defect is. Maar hoe moet je als LEEK zien of zo een systeem werkt als die niet is aangesloten? Hoe moet ik zien wat er allemaal mist? In de algemene verkoopvoorwaarden artikel 5.1 zegt BVA zelf : \\\” staat de Verkoper er tevens voor in dat het Kavel geschikt is voor ander
dan normaal gebruik.\\\”

Dus ik mag er vanuit gaan dat ik mijn product gewoon kan gebruiken (dus compleet).

Na veel gebel en gemail met BVA blijven ze zeggen dat ze geen oplossing kunnen bieden. Ik vermoed zelf dat de defecte onderdelen met opzet zijn gegeven. Wat voel ik me opgelicht.

De defecte onderdelen vergoeden. Dus niet de missende.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BVA Veilingen nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van BVA Veilingen

3 weken geleden - Geachte heer Farissi, Wij zijn geschrokken van uw reactie. Maar gezien hetgeen u beschrijft snappen wij uw reactie wel. Wij proberen klachten altijd zo goed mogelijk op te lossen. Het is duidelijk dat wij u daarbij niet het goede gevoel hebben kunnen geven. Dat neemt niet weg dat wij ondanks de inhoud van uw reactie, blij zijn met het signaal. Wij zullen er alles aan doen om dergelijke zaken in de toekomst te voorkomen. Met vriendelijke groet, BVA Auctions

Reactie van de melder van de klacht Zoubairfarissi

1 week geleden - Geachte BVA, Ondanks jullie vriendelijke reacties. Is er geen oplossing geboden. Na 11x beloven mij terug te bellen en van mijn kant een uitgebreid mail verslag. Krijg ik een reactie via de mail helaas kunnen wij geen oplossing bieden. Jullie verkoopovereenkomst hebben jullie niet nageleefd. Kennelijk is dit jullie manier van handelen, defecte onderdelen verkopen en dan zeggen dat jullie het helaas niet kunnen oplossen. Voel me echt door jullie opgelicht heb uiteindelijk 4x de aankoopprijs moeten betalen om alles compleet en werkend te krijgen. Jullie willen dit in de toekomst voorkomen, waarom niet meteen een oplossing. Er is door jullie naar geen enkele oplossing gezocht ik kon zelf dagen lang op zoek gaan naar onderdelen en experts raadplegen. Als ik dan mijn systeem eindelijk op orde heb en de oplossing aan jullie presenteer, enkel alleen de defecte onderdelen vergoeden melden jullie helaas wij hebben geen passende oplossing kunnen vinden. Dat is kennelijk jullie standaard antwoord want er was wel een oplossing. Met vriendelijke groet, Zoubair el Farissi

Alle klachten die gemeld zijn door Zoubairfarissi