Klacht: Meer dan een maand zonder koelkast en vriezer

aidapontvanstijn op 13 januari 2023 over Whirlpool in de categorie Electronica - Wasmachines

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 16 december 2022 heb ik Bauknecht laten weten dat de inbouw-koelvriescombinatie defect is. Deze combinatie was net 30 dgn over de garantieperiode van twee jaar heen. Op 2 januari kon er pas een monteur komen. Daar ging het Kerstmenu en de oudejaarsavond!! De monteur kon de combinatie niet maken en moest een printplaat bestellen. Volgende datum: 12 januari. Helaas geen monteur. De monteur bleek ziek. Volgende datum: 20 januari. Bijna 7 weken zonder koelvriescombinatie. Dit is ongehoord en niet te tolereren. Hierbij een officiële klacht!!!

Gewenste Oplossing:

Directe hulp en terugbetaling van het belachelijke hoge bedrag aan voorrijkosten van € 199,95.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Whirlpool over deze klacht.

Bericht van Whirlpool

1 jaar geleden - Beste Aida, dankjewel voor je bericht. Het spijt me te lezen dat je niet tevreden bent met de geleverde service. De service is uitgevoerd volgens onze garantie- en reparatievoorwaarden - ook de tarieven zijn vooraf bekend (en marktconform). Van klacht tot oplossing heeft het precies vijf weken geduurd, o.a. doordat een nieuw onderdeel nodig was. Ziekte van een monteur is helaas iets dat kan gebeuren. Desalniettemin is vijf weken wel iets langer dan wij graag zien. We sturen je graag een klein cadeautje als tegemoetkoming. Het lost voor jou misschien niet alles op, maar hopelijk verzacht het iets van de pijn.

Reactie van de melder van de klacht aidapontvanstijn

1 jaar geleden - Dag meneer Whirlpool. Een goede lezer heeft maar een half woord nodig. De klacht is nog niet opgelost. Zoals vermeld is de volgende datum dat een monteur het bestelde onderdeel kan plaatsen is pas 20 januari. Vandaag is het 16 januari. En dan is het nog maar de vraag of die actie het probleem oplost. Misschien kunt u zich indenken hoe het is om het ruim 5 weken zonder koelkast én vriezer te moeten stellen. Er is hier geen sprake van een gebroken been en zelfs niet van een gebroken hart. Dat doet pas zeer!!! Er is hier ons inziens sprake van een vorm van verkeerd beleid in de breedste betekenis. Wat voor geschenk kan die ‘pijn’ verzachten? Wij zijn zeer benieuwd.

Bericht van Whirlpool

1 jaar geleden - Beste Aida. Wij vertrouwen erop dat het probleem overmorgen, op 20 januari, wordt verholpen door onze monteur. In dat geval heeft het vijf weken geduurd - dus geen zeven, zoals jij stelt. Hoewel wij veruit de meeste storingen en defecten tijdens het eerste bezoek en binnen enkele dagen verhelpen, kan het voorkomen dat een oplossing langer op zich laat wachten doordat onderdelen niet direct beschikbaar zijn, of zoals in dit geval door een samenloop van omstandigheden: feestdagen, onderdelen, ziekte van een geplande monteur in jouw regio. We proberen altijd naar de beste oplossing te zoeken door de planning van onze monteurs te optimaliseren. We zijn het ermee eens dat het in jouw situatie onvoldoende is gelukt. We hebben besloten dat een kleine tegemoetkoming daarom op zijn plaats is. Wij zien echter geen reden om het reparatiebedrag te herzien. Ons standaard en marktconforme reparatietarief is bekend voordat onze hulp wordt ingeschakeld. Overigens kun je een nieuw apparaat altijd bij ons registreren voor een gratis verlengde garantie na de eerste twee jaar. Whirlpool neemt dan nog eens drie jaar eventuele kosten voor nieuwe onderdelen voor haar rekening. Informatie over deze gratis regeling vind je in onze productverpakkingen. Het levert een significante verlaging van het tarief op in het geval van storingen en defecten in de eerste vijf jaar na aanschaf. Mvg

Reactie van de melder van de klacht aidapontvanstijn

1 jaar geleden - In mijn allereerste geregistreerde klacht heb ik 5 weken aangegeven als een onacceptabele periode van defectmelding tot herstel. De 7 was een typfout. Excuus daarvoor. Ik heb de koelvriescombinatie niet aangemeld voor verlengde garantie omdat er in mijn koelkast een sticker zit waar opstaat dat er 5 jaar garantie zit op het product en waar niet opstaat dat een registratie noodzakelijk is. Helaas! Een duidelijke sticker is wellicht zinvol om dit veel voorkomend ‘probleem’ te voorkomen. Alle samenlopen van omstandigheden daargelaten, zijn wij verheugd te vernemen dat jij het eens bent met het feit dat het onvoldoende gelukt is ons uit een lastige situatie te helpen. Vooralsnog zijn wij benieuwd naar de tegemoetkoming. Mvg. Leo van Stijn en Aida Pont van Stijn.

Alle klachten die gemeld zijn door aidapontvanstijn