Klacht: Wel verkopen en factuur sturen, maar niet leveren

op 13 oktober 2016 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

Op een veiling van proveiling.nl heb ik geboden op een tuinbank. De veiling was incl. gratis transport. Die veiling was ik de hoogste bieder en dus kreeg ik direct een factuur om te voldoen. En dat heb ik gedaan.

Daarna gebeurde er echter niets. Na 3 weken eens contact gezocht waar de tuinbank blijft. Reactie was: verzending is na 3 weken. Helaas ….. na 5 weken weer contact gezocht want ik had nog niets ontvangen.
Reactie ……. leverancier heeft problemen. Op proveiling koop je dus iets wat pas daarna ingekocht blijkt te worden en wat helemaal niet een product is wat men echt veilt. Gewoon oplichting. Zij hebben al wel het geld (nu ruim 6 weken) en ik heb niets.

Bij dit soort veilingen is het redelijk dat proveiling de artikelen na betaling ook direct verstuurd. Ik ben pas tevreden als ik of mijn geld terug heb of de tuinbank afgeleverd is.

En voor de toekomst ..... zet het of bij de veiling (levering hopelijk volgend jaar) of voor klanten .... gewoon pas betalen als het product klaar staat voor verzending.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 18 oktober 2016 om 17:14 geantwoord

Naar aanleiding van deze klacht hebben wij direct contact gezocht met de opdrachtgever van de veiling. Deze heeft ons te kennen gegeven, dat de order inmiddels is afgeleverd.

Wij hebben dan ook contact gezocht met de klant, en onze excuses aangeboden voor de langere levertijd, welke niet standaard is bij ons. Wij zullen dan ook onze uiterste best doen, ervoor te zorgen dat een soortgelijke situatie niet nogmaals voor zal komen.

Alle klachten die gemeld zijn door AlexanderPeter