Klacht: Wel beloftes, daarna geen reactie, probleem wordt niet verholpen

op 22 mei 2017 over H.W. Koeltechniek in de categorie Gereedschap & Machines

Medio 2015 een split airco gekocht bij HW Koeltechniek.
Direct na installatie deed de airco het maar al vrij snel viel deze uit.
Gebeld met verzoek ernaar te kijken; het was toen warm. Dit duurde circa 2-3 weken, het warme weer was inmiddels voorbij. Toen kosteloos gerepareerd/ bijgevuld. De rest van het jaar de airco niet meer nodig gehad.
In juni wilde ik de airco weer voor het eerst gebruiken. Hij deed het weer niet; wel een luchtstroom maar geen koelte. HW Koeltechniek (Hendrikus vd Wetering) een sms gestuurd. Hierop geen reactie gekregen. Na een paar weken nog maar eens een app gestuurd (op 22 juli 2016). Dan op 16 augustus een antwoord dat ik voor 17 augustus ingepland stond. Die hele dag voor niets gewacht. Op 18 augustus maar weer een app gestuurd (telefonisch is HW Koeltechniek niet bereikbaar, altijd voice mail). Ondanks een belofte is op 18 augustus weer niemand geweest. De volgende dag maar weer een bericht gestuurd. HW Koeltechniek zou iemand sturen. Op 22 augustus is dan eindelijk iemand gekomen (om 22:00 uur!!!). Het was een kwestie van bijvullen (alweer maar er is volgens HW Koeltechniek geen lek).
Inmiddels is het zomerweer dat jaar voorbij. Op het moment dat ik de airco wil gebruiken doet hij het niet, tegen de tijd dat deze “gemaakt” is, is de hitte voorbij.
Op 17 mei 2017 wilde ik de airco voor het eerst dit jaar aandoen; je begrijpt het: weer niet. Meteen gebeld, voice mail ingesproken. Ik werd dezelfde avond door Hendrikus teruggebeld! Hij zou voor een oplossing zorgen. 19 mei maar weer eens geappt wat de oplossing is. Ik ontving een appje waarin hij een voorstel doet om het apparaat om te ruilen. Ik ging hier direct mee akkoord en vroeg of hij dit binnen een week kon realiseren. Geen verder antwoord gekregen, dus op 21 mei zelf maar weer gevraagd of het deze week lukt. Hendrikus antwoorde dat hij probeert het deze week in te plannen maar durft geen dag te zeggen.
Aangezien het komende week weer warm wordt zou ik de airco wel willen gebruiken maar ben bang dat het weer niet lukt.
Kortom: Van de dure aanschaf hebben wij weinig/geen profijt gehad. Op het moment dat je de airco gebruiken wil doet hij het niet. HW Koeltechniek heeft weinig/geen tijd voor service; gevolg is dat de airco het pas weer doet als het warme weer voorbij is.
Mijn advies voor dit bedrijf: Kom afspraken na en laat je klanten niet zitten.
Vertrouwen is volkomen weg. Advies voor nieuwe klanten: mits je veel geduld hebt en je goed tegen hitte kan; doe geen zaken met HW Koeltechniek. Volgens de website zijn ze 24/7 bereikbaar en hebben ze een snelle en vakkundige installatie (binnen 48 uur).

Een goed werkende airco; zoals beloofd.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door H.W. Koeltechniek in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat H.W. Koeltechniek een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

H.W. Koeltechniek

Heeft op 31 mei 2017 om 09:49 geantwoord

wij hebben dhr diele inderdaad, zoals dhr diele wenste een nieuw systeem aangeboden. dhr diele ziet hier nu vanaf en wil graag in de kosten gecompenseerd worden. wij gaan dan ook de gemaakte kosten vergoeden. wij betreuren het dat meneer diele van het systeem afziet. nogmaals zijn wij niet meer bereikbaar op een 06 nummer maar op 085-0655339 en niet meer op 0620010028

Heeft op 30 juli 2017 om 12:24 geantwoord

Helaas heeft HW Koeltechniek zich weer niet aan haar belofte gehouden.
Denk je dit \"bedrijf\" te matsen door alleen een kleine vergoeding te vragen voor noodreparatie (de echte reparatie van de door HW gemaakte fout dient nog te gebeuren). Wel toegezegd maar niets ontvangen....

Alle klachten die gemeld zijn door f.diele