Klacht: weigering verkoop prosecco aan meerderjarige (50)

op 29 januari 2014 over Aldi in de categorie Supermarkten

Zojuist weer boodschappen bij Aldi gedaan. Ik sta bij de kassa met mijn dochter van 16. Ik stond de boodschappen alvast in te laden. Vraagt de caissière aan mijn dochter om haar id. Die had ze helaas niet bij zich. Toen zei ze dat ik de fles Prosecco niet mocht kopen. Ik verbaasd hoezo? Omdat mijn dochter minderjarig is mag ik voor mijzelf geen fles Prosecco of alcohol meer kopen bij Aldi? Toen ik zei goh en wat als ik nu later terug kom zonder mijn kind. “Dan krijg je hem nog niet mee omdat ik nu weet dat je een minderjarig kind hebt. De fles cola die ik voor mijn dochter kocht heb ik ook maar meteen terug gegeven. De overige boodschappen nog betaald. Helaas Aldi belcrumweg Breda, ik kom niet meer. Ik voel me werkelijk onheus bejegend. Bovendien kreeg ik nog een foldertje mee waarop staat dat er geen alchohol aan minderjarige verkocht mag worden. Dat snap ik, en ben ik het volledig mee eens. Het schiet mij in het verkeerde keelgat dat ik, die vaker boodschappen doet bij de Aldi ineens geen alcohol meer mag kopen omdat ik een minderjarig kind heb. Dit gaat mij echt te ver. De caissière heeft volgens mij niet goed begrepen hoe het werkelijk is. Het kan toch niet zo zijn dat ik omdat ik een minderjarig kind heb geen wijn of bier mag kopen in de winkel????

Ik ben tevreden wanneer desbetreffende medewerkster hierin gewezen wordt op klant vriendelijkheid. Een fles Prosecco als excuus zou leuk zijn.

Nogmaals ik vind het heel goed dat minderjarige geen alcohol mogen kopen. Het is wat raar dat ik als moeder van wanneer ik met mijn kind boodschappen doe ook geen drankje meer mag kopen. Dan lijkt het mij beter dat Aldi zijn drank uit de schappen haalt!
Nicole

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aldi

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aldi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door nini25