Klacht: weigering opzegging abonnement

op 23 juli 2016 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Op 10 juni hebben wij een tariefswijziging van de Telegraaf ontvangen ( wij hadden een contract voor een jaar). Op basis van deze wijziging heb ik 3 maal via email het contact opgezegd. Geen reactie. Vervolgens heb ik de Telegraaf gebeld ( redelijk onbeschofte dame aan de lijn)….

De Telegraaf weigert dit te doen omdat:
– ik allerlei extra’s heb ontvangen (digitaal abonnement/ VIP)
– omdat er in de brief zou staan dat bij geen reactie stemt u toe ( is niet waar)
– ik heb gevraagd om de overeenkomst die wij hebben ( het contract)… Is voor de Telegraaf niet te achterhalen???????????

O ja… Ik regel di

Inzage in het contract ( voorwaarden, handtekening, door wie afgesloten).
( heb ik gewoon recht op).

Opzeggen abonnement!!!!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 26 juli 2016 om 10:38 geantwoord

Geachte heer Roelier,

Bedankt voor uw bericht.

Wij begrijpen dat een prijsverhoging voor vraagtekens kan zorgen bij abonnees met een 'contract'. Wij zullen daarom ons best doen om u zo duidelijk mogelijk uit te leggen hoe de kwestie in elkaar zit.

Het abonnement dat afgesloten is in november met uw moeder betreft een actie waarbij uw moeder de eerste kwartaal de krant gratis ontvangt en de rest van het jaar het reguliere tarief betaalt.

Aangezien wij jaarlijks een prijsverhoging hebben voor de reguliere tarieven, is hier ook sprake van bij het abonnement van uw moeder. Het afgesproken bedrag met uw moeder was dus niet 28,75 euro per maand, maar het 'reguliere tarief', wat dus betekent dat zij niet perse het hele jaar 28,75 euro per maand betaalt.

Bij aflsuiting van een abonnement wordt altijd een bevestiging verzonden naar de klant met daarin de voorwaarden en onder andere de looptijd van het abonnement. Een voorwaarde bij het gratis ontvangen van de krant voor de eerste kwartaal, is dat het abonnement binnen het eerste jaar niet beeindigd kan worden. Het enige moment dat het abonnement vervroegd beeindigd kan worden, is als dit gedaan wordt binnen de eerste twee weken zoals met het colportagewet is vastgesteld.

Het abonnement is daarom voor uw moeder beeindigd per einddatum van het contact.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan verzoeken wij u vriendelijk om contat met ons op te nemen.

SA- De Telegraaf

Heeft op 10 augustus 2016 om 14:37 geantwoord

Ik wil inzage in het contract!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn rechtsbijstand zegt dat de Telegraaf dit moet geven!!!!!!!!!!!! Door wie afgesloten, van wanneer tot wanneer enz enz enz

Alle klachten die gemeld zijn door arob2105