Klacht: Weigeren verwijderen disproportionele BKR-codering

op 21 februari 2018 over International Card Services in de categorie Creditcards

ICS is wat mij betreft al net zo’n rotbedrijf als meerdere andere waar ik mee te maken heb gehad. Ik heb van ICS een negatieve codering gekregen. ICS heeft mij echter pas 6 dagen na het plaatsen van de A-codering gesproken. ICS beweert dat ik van het openstaande bedrag op een creditcard wist. ICS heeft niet meegenomen dat ik toen al direct heb aangegeven niet op de hoogte te zijn geweest van een openstaand bedrag op de creditcard. ICS weigert daarom de A-codering te verwijderen. ICS gaat niet in op mijn aangeleverde stukken over wanneer ik de gezamenlijke woning heb verlaten. ICS gaat ook niet in op de “bekentenis” die mijn ex-vrouw in een mail heeft geschreven. ICS weigert te reageren op mijn verzoek dat het DISPROPORTIONEEL is dat de A-codering mij belemmert in de voortgang van mijn persoonlijke leven. ICS gaat volledig voorbij aan het relatief lage bedrag wat open stond en dat dit bedrag al lang is afgelost. ICS raakt mijn aangetekende brief kwijt en reageert alleen inhoudelijk op dingen die hun in de kaart spelen. ICS beweert dat ik de pincode aan mijn ex-vrouw heb gegeven. ICS gaat daarbij voorbij aan het feit dat het in een gezamenlijke huishouding zeer eenvoudig is om post te onderscheppen. ICS beweert dat een echtscheidingsconvenant niet voor hun is. ICS leest dus niet het gespreksverslag van de advocaat waar duidelijk in staat dat er een schuld is opgekomen die nog niet bij beide partijen bekend was. ICS gaat ook voorbij aan het feit dat een aanvraag voor gespreid betalen met een valse handtekening van mij door mijn ex-vrouw is aangevraagd. ICS geeft zelf in september 2016 aan dat zij de creditcard achteraf niet hadden mogen verstrekken omdat er sprake was van overkreditering. ICS had dan kunnen weten dat het een betalingsprobleem had kunnen opleveren. ICS blijft zeggen dat het een terechte registratie is en gaat daarin ook voorbij aan wat in het nieuwe reglement staat van het BKR. De A-codering levert een te groot gevolg op voor mijn verdere persoonlijke leven dus de codering zou, terecht volgens ICS en onterecht volgens mij, verwijderd moeten worden. Ik voel mij door ICS gedwongen om naar de geschillencommissie BKR te stappen. ICS heeft volgens mij geen zin om echt eens goed naar de door mij aangeleverde stukken en vragen in mijn brieven te kijken. ICS drukt zijn snor en helaas heb ik deze ervaring al meer gehad.

Verwijderen A-codering BKR

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over International Card Services

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over International Card Services nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Pierre van Bentum