Klacht: Wehkamp en privacy deel 2

op 04 oktober 2017 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Deze klacht gaat verder op de klacht die hier beschreven is:

Complaint Details

Nadat Wehkamp er niet uit zijn gekomen, in principe waren de leidinggevende van Wehkamp niet mans genoeg om mij te woord te staan, heb ik Wehkamp gevraagd mijn account volledig te verwijderen. Nadat de account was verwijderd had ik het achter me gelaten.

Helaas ging van de week een artikel stuk en helaas heb ik dit bij Wehkmap gekocht. Eerst heb ik contact gezocht met frabikant van het product en na een troubleshoot van een uurtje gaven ze aan dat ik naar de retailer moest gaan, in dit geval Wehkamp.

Ik had dit liever niet gedaan, maar goed ik heb recht op garantie. Vanwege ik niet kon inloggen, de account was immers verwijderd, maakte ik een nieuwe account aan. Ik gebruikte mijn mail adres waarmee ik de originele account had aangemaakt en gaf een nieuw wachtwoord op. Tot mijn verbazing had ik direct toegang tot mijn oude gegevens.

Ik begrijp dat bepaalde gegevens zoals NAW bij de registratie opgegeven moet worden en dat ze pas dan aan de account worden toegevoegd, maar mijn hele historie van bestellingen en facturen had weg moeten zijn. Hier heeft Wehkamp in verzuimt. De facturen zijn gewoon beschikbaar en ook hierin staan mijn NAW-gegevens.

Indien dat iemand (per ongeluk) mijn oud mail adres had gebruikt en een nieuwe account hiermee aanmaakte had deze persoon dus toegang tot mijn oude gegevens.

Wehkamp gaat gewoonweg niet goed om met gegevens van hun klanten!

Op dit moment zou ik niet meer weten hoe Wehkamp mij tevreden kan stellen. Op mijn vraag via Twitter draaien ze erom heen zonder ook maar iets van service te bieden. Ontkennen is 1 van de kernwoorden van Wehkamp.

Wehkamp, kom zelf maar met een voorstel.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Wehkamp

3 weken geleden - Goedenavond, Vervelend dat de situatie zich op deze manier heeft voorgedaan. Wellicht is het verstandig dat wij contact met jou opnemen zodat wij de eventuele garantie afhandeling verder kunnen oppakken. Daarom ontvang ik ook graag het klantnummer / mailadres waarmee er een account is aangemaakt, op ons e-mailadres socialmedia@wehkamp.nl. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Dwook

3 weken geleden - De klacht van het artikel is mij een mindere zorg dan dat mijn account open stond. Deze stond inderdaad niet publiekelijk open maar wel voor IEDEREEN die een nieuwe account zou maken en dat die persoon (per ongeluk) mijn oude mail adres zou gebruiken. Kom daar nu maar eens op terug. Via Twitter heb ik ook aangegeven dat een leidinggevende van wehkamp mij hier persoonlijk voor mag bellen, dit laatste wil ik eigenlijk ook wel (dus geen mag maar eerder moet!).

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Wehkamp

3 weken geleden - Goedemorgen, Wij nemen graag telefonisch contact met je op zodat we dit verder kunnen toelichten. Ik wil je vragen je klantgegevens te mailen naar socialmedia@wehkamp.nl, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Zou je daarbij ook willen aangeven op welkt tijdstip je het beste bereikbaar bent? Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Dwook

2 weken geleden - Ik heb de gegevens zojuist verstuurd.

Reactie van de melder van de klacht Dwook

2 weken geleden - Blijkbaar hebben ze het erg druk en/of boeit het de heren en dames van Wehkamp 0,0. Ook is er totale radiostilte met betrekking tot de artikelklacht op de reguliere kanalen. Goede service!

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 04 oktober 2017 om 13:35 geantwoord

Goedemiddag,

Vervelend dat u de indruk heeft dat deze kwestie onze aandacht niet heeft, dit is uiteraard niet onze bedoeling. Ik heb de status bij de desbetreffende afdeling nagekeken en dit is momenteel nog in behandeling.

Vriendelijk vraag ik u dit af te wachten, zodra er meer bekend is wordt u verder geïnformeerd. Nogmaals excuses voor het ongemak.

webcareteam wehkamp

Heeft op 05 oktober 2017 om 10:05 geantwoord

Status opgelost?

Reactie van de melder van de klacht Dwook

1 week geleden - Status opgelost? Het is verre van opgelost. Dit laat weer eens zien hoe serieus Wehkamp hun klanten nemen.

Bericht van Wehkamp

1 week geleden - Goedenavond, Mijn excuses voor het feit dat er niet gereageerd wordt door mijn collega's. Zij hebben de klacht in behandeling, ik heb het nogmaals bij hen onder de aandacht gebracht en ik ga mijn uiterste best doen om ervoor te zorgen dat uw klacht wordt opgelost. Zodra er meer bekend is, wordt u zo spoedig mogelijk geïnformeerd. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Dwook

1 week geleden - Zet deze klacht maar weer op open of in behandeling. Op deze manier is het makkelijk om aan "positieve" statistieken te komen.

Reactie van de melder van de klacht Dwook

7 dagen geleden - 2 weken verder....jammer dat Wehkamp dit niet serieus neemt. Ook de afdeling die over een artikel retourneren gaat laat niets van hun horen....

Reactie van de melder van de klacht Dwook

2 dagen geleden - Duurt erg lang zo...

Alle klachten die gemeld zijn door Dwook