Klacht: Weer te laat arriveren

op 07 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zondag 7 mei lijn 14 van leeuwarden naar assen weer te laat geariveerd 4 weken geleden zelfde buschaufease ook te laat gearriveerd en verkeerd gereden nu moet ik weer een uur wachten en heb haar ook nog gevraagd om lijn 14cvan assem naar leeuwarden te vragen om even te wachten ook niet gebeurd dit is zeer vervelend en frustrerend bij geen enkele buschaufeur problemen bij haar nu al 2 keer en heb nu 2 keer bij haar in de bus gezeten die er wat aan !!!!!!!

Als ze op tijd arriveert of de andere bus vraagt om te wachten en response krijgt dat het in orde is

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste Debelg, Jammer om te horen dat je nu al twee maal deze ervaring hebt gehad met dezelfde chauffeuse. Kun je mij aangeven hoe laat je bent opgestapt en bij welke halte dit was? Ik wil er graag een melding van maken zodat dit in de toekomst niet meer voor kan komen. Met vriendelijke groet, ^GR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Debelg

6 maanden geleden - Goedenavond dat was van halte nijtap 18:13 naar assen lijn 14 Mvg verbaenen

Arriva

Heeft op 07 mei 2017 om 21:55 geantwoord

Beste Debelg,

Bedankt voor de aanvullende informatie.

De rijdtijden van onze bussen en treinen zijn gebaseerd op gemiddelde rijtijden die nodig zijn. Helaas zijn er situaties waarbij deze rijdtijden niet zijn te halen. Deze extremen (ongelukken, enorme files door slecht weer, enzovoorts) zijn niet te voorzien en ook niet op te lossen door middel van het toevoegen van extra tijd. Het rekening houden met drukte gebeurd doordat de rijdtijden vastgesteld worden door ieder jaar de gemiddelde tijd te nemen die de bus of trein op dat tijdstip nodig heeft en daarbij wordt ook nog onderscheid gemaakt tussen zomer en winter. Dit is helaas dus niet te voorkomen. Omdat we tijdens het uitvoeren van onze dienstregeling geconfronteerd worden met allerlei onvoorziene, niet in te schatten zaken (zoals ongevallen, opstoppingen, omleidingen, files enzovoort) komt het meer dan eens voor dat we zowel te laat maar ook te vroeg rijden.

Dit neemt echter niet weg dat ik het vervelend vindt dat je deze ervaring al meerdere malen hebt meegemaakt. Ik hoop dat je in de toekomst snel verbetering merkt!

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

^GR
Webcareteam Arriva

Heeft op 07 mei 2017 om 22:09 geantwoord

Als alle ander chaufears het op zondag lukt en er geen drukte is op de weg dan moet het haar ook lukken mijn vriendin is vanuit stiens naar nijtap gereden met mij en er was helemaal geen drukte in mijn ogen vertrekt ze dan te laat en loop je zo altijd achter de fijten aan mvg verbaenen

Alle klachten die gemeld zijn door Debelg