Klacht: week sporten word 3 maanden betalen

op 10 augustus 2017 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Ik kom zelf uit Cuijk, bij nijmegen, en mijn vriendin woont in Zwolle.
in de vakantie wilde ik met mijn vriendin een week mee sporten (mijn vriendin is al lid bij jullie voor 1 jaar). ik kom bij de receptie met mijn verhaal dat ik een week wil sporten en hier 125km vandaan woon en ik met mijn vriendin een weekje mee wil. dus zeggen die mensen aan de balie direct dat ik een maandabbonnement moet nemen, dat vond ik al een klein beetje raar aangezien ze niet over andere mogelijkheden na hebben gedacht. maar okee ik neem dus een maandabbonnement want ik wil die week wel graag sporten.
Ik heb afgelopen zondag mijn abbonnement stopgezet en toen vertelden ze mij dat ik nog tm 6 september door moet betalen. u voelt hem al aankomen natuurlijk; dat ga ik dus NIET doen. want ik wilde maar voor een week sporten en er werd mij meteen een maand abbonnement aangesmeerd. Mijn frustratie komt ervan dat de medewerkers die mij die dag hebben geholpen dat maand abbonnement af te sluiten niet meteen hebben gezegd dat er een maand opzeg termijn op zit, en dat ik gelijk die dag het abbonnement op moest zeggen want anders kwamen er nog meer kosten aan verbonden, dit vind ik uitermate slechte klantenbediening!!!
vooral om het feit dat ik meerdere malen duidelijk heb aangegeven dat ik maar voor 1 week wil sporten en hier zelf 125km vandaan woon!
Ik heb het gister dus proberen op te zeggen in de sportschool en die verwezen mij door naar de klantenservice, (ik heb zondag wel opzegformulier ondertekend). Ik heb aan de klantenlijn gesproken met Rooja en die verwees mij weer door naar de klachtenlijn. Je word dus van kastje naar de muur gestuurd…
Hoe word dit opgelost? want ik ga niet voor 3 maanden betalen terwijl ik maar voor 1 week wilde sporten!!
aankomende woensdag zal er afgeschreven worden heb ik vernomen, dit word uiteraard gestorneerd als er alvorens nog geen contact is opgenomen. als er daarna contact word opgenomen kunnen we bespreken wat mogelijk is. Maar ik ga niet voor 3 maanden betalen als ik maar 1 week wilde sporten, als dat nog niet duidelijk was

1 maand betalen heb ik geen problemen mee, daar heb ik dan ook vooraf mee ingestemd. maar ik ga niet voor meer dan 1 maand betalen, dat vind ik de grootste onzin!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

Bericht van fit for free

6 dagen geleden - Bedankt voor je openhartige bericht, Niels. We begrijpen dat je een Maandabonnement hebt afgesproken in de club, maar niet op de hoogte was van de opzegtermijn. We hanteren bij ieder abonnement een maand opzegtermijn. Dit staat ook beschreven in het contract. Heb je een kopie van jou lidmaatschap bewaard? :) Aangezien je duidelijk hebt aangegeven dat je maar een week wilde sporten, gaan we navraag doen over de informatie die is verstrekt in de club. We komen uiterlijk binnen drie werkdagen bij je terug met een terugkoppeling van dit gesprek. Heb je in de tussentijd nog vragen voor ons? Stel ze gerust.

Reactie van de melder van de klacht nielsseuren

6 dagen geleden - Bedankt voor uw reactie. Er staat nergens op vermeld dat ik heb gezegd dat ik maar een week wilde sporten, dat staat nergens zwart op wit. Mijn probleem is dat het niet tegen mij gezegd is, is dat de mensen achter de Balie niet tegen mij hebben gezegd dat ik diezelfde dag ook op moet zeggen als ik maar een maand wil sporten ( eigenlijk een week). Hierdoor ben ik dus slecht geïnformeerd en ben ik nu de dupe van nalatig personeel. Hier wil ik uiteraard niet voor opdraaien

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 10 augustus 2017 om 15:52 geantwoord

Bedankt voor de extra uitleg, Niels. We hebben helaas geen weekabonnement. Het was daarom een goede keuze om een Maandabonnement aan te schaffen. In jou contract staan de regels hierover beschreven, zoals de maand opzegtermijn. We hebben navraag gedaan in de club en hieruit blijkt dat jou opzegging is verwerkt door zowel een medewerker als de clubmanager van Zwolle. We kunnen niks garanderen, maar gaan deze situatie ook voorleggen bij onze klantenservice. We komen uiterlijk binnen drie werkdagen bij je terug met een antwoord. :)

Alle klachten die gemeld zijn door nielsseuren