Klacht: Waxbehandeling Yves Rocher

op 03 februari 2014 over Yves Rocher in de categorie Verzorgingsprodukten

Op 1 februari had ik een afspraak voor ontharingsbehandeling bij Yves Rocher Almere.
Vooraf heb ik aangegeven dat ik een Intergrale wax behandeling wilde, ook heb ik aangegeven dat het mijn eerste keer was bij Yves Rocher. Ik werd vooraf niet geïnformeerd over de behandeling, bijvoorbeeld de haarlengte. De behandeling startte en de medewerkster begon zonder de behandeling door te nemen met waxen. Dit bezorgde mij een zeer ongemakkelijk gevoel. Na 15 minuten gaf de medewerkster aan dat het niet goed verliep. Ze vond de haartjes te lang, desondanks had ze de wax al aangebracht en meerdere keren geprobeerd te verwijderen. Als de medewerkster professioneel was had ze van te voren moeten zien dat de haartjes te lang waren. Ze had ervoor kunnen kiezen om de haartjes vooraf af te knippen of had aan kunnen geven om de behandeling te staken. Ze gaf aan dat het echt niet ging lukken en zei dat als haar collega mij behandelde het waarschijnlijk wel gelukt was. Hierdoor werd voor mij bevestigt dat ze geen professioneel waxer is. Uiteindelijk stelde ze voor om advies te vragen aan haar manager, ik drong haar aan om dit te doen. Ze liet me met de wax op mijn huid op de stoel achter. Ze kwam terug en zei dat ik een tweede behandeling gratis kreeg bij haar collega. Ik stemde hiermee in.
Eenmaal thuis schrok ik me wezenloos van het resultaat. Ik heb wondjes op mijn huid en schrale plekken. De haartjes zijn er niet uitgetrokken maar zijn afgebroken, dit komt omdat de medewerkster niet met de haar richting mee trok. Ook heb ik bepaalde plekken blaren door het meerdere malen wax aanbrengen over elkaar. De overige wax die ze er niet af kreeg heeft ze verwijdert met heel veel olie, hierdoor heb ik ontstoken talgklieren. Ik wax al 4 jaar en ik heb nog nooit zo een slechte behandeling gehad. Ook heb ik op bepaalde plekken nog haar, ”die werden er bij de volgende behandeling afgehaald”. Het ziet er niet uit. Ik durf na deze behandeling voorlopig geen enkele waxbehandeling meer aan en vooral niet bij Yves Rocher.
Ik hoop dat Yves Rocher mij tegemoet wil komen, anders ben ik geneigd om verdere stappen te ondernemen. Dit soort praktijken zijn onacceptabel en wens ik niemand toe.

Geld terug en een vergoeding

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Yves Rocher

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Yves Rocher nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Yves Rocher

3 jaren geleden - Geachte, Gelieve uw klacht door te geven aan info@yvesrocher.nl zodat we deze verder kunnen behandelen. Alvast bedankt Het Yves Rocher team.

Alle klachten die gemeld zijn door smashbox