Klacht: Wachten tot ik een ons weeg…..

Celtjuh op 15 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 15 januari 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het pakket nog steeds niet retour is ontvangen. Ik heb de case verder voor u opgepakt en u zonet per mail geïnformeerd over de...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 15 januari 2024

Een klant heeft een klacht ingediend over een beschadigd pakket dat op 3 november is verstuurd via DHL. Ondanks herhaaldelijk contact met de klantenservice en toezeggingen over de status van het pakket, heeft de klant na meer dan twee maanden nog steeds geen retour ontvangen. De situatie blijft onopgelost, ondanks eerdere communicatie met DHL.

Mijn Klacht:

Ik heb deze klacht gister al geplaatst en reactie gekregen, er werd gevraag naar het zendingsnummer en postcode, nog voor ik kon reageren stond er bij de klacht dat het opgelost is. Nou, niet dus, dus bij deze nog een keer!!!

Ik heb 3 november een pakket verstuurd (met een voorzichtig breekbaar sticker erop notabene) en ik krijg vervolgens een melding van de ontvanger dat het pakket beschadigd is volgens dhl en dat het retour gestuurd word naar mij.

We zijn nu 2 maanden en 9 dagen verder en ik heb nog niks geretourneerd gekregen, ik heb regelmatig contact gezocht met dhl en moet elke keer 10 dagen wachten als het pakket weer eens toevallig ergens gescand is.

Nu moest ik laatst weer wachten tot 4 januari, en nog steeds niks natuurlijk, dus ik weer gevraagd waar mijn pakket blijft. In eerste instantie kreeg ik een mail terug met de vraag om mijn bankrekening nummer zodat ze een vergoeding konden storten, het pakket was niet meer te vinden in het systeem, die heb ik doorgegeven en vervolgens krijg ik weer een mail dat het voor de zoveelste keer gescand is op 5 januari in het landelijke sorteercentrum en is het de afgelopen week al 5x aangekomen in mijn regio, maar bezorgen ho maar.

Het pakket word door 1 van dhl’s medewerkers gesloopt en de afhandeling ervan is ronduit schandalig naar mijn mening.
Als ik zo’n bedrijf had, dan zou ik me doodschamen dat iemand mijn pakket heeft laten vallen en zou ik er voor zorgen dat het meteen afgehandeld word i.p.v. de klanten te laten wachten tot ze een ons wegen!

Het zendingsnummer is 3SDFC2085767938 Postcode van de originele ontvanger is 3258AV. Mijn postcode is 1602TK.

Gewenste Oplossing:

Ik stel voor dat dhl de desbetreffende afdeling eens gaat bellen en ze druk zetten dat het pakket nu eindelijk geretourneerd word naar mij, en stoppen met smoesje van 10 dagen wachten want het is weer ergens gescand. Ik wil het pakket uiterlijk volgende week binnen hebben met een flinke vergoeding voor de geleden schade en de verzendkosten die ik betaald heb. En wat mij betreft betalen jullie ook rente over dat bedrag, maar dat zal wel niet gebeuren. Ook zou ik willen weten hoe het mogelijk is dat het pakket ontelbare keren gescand word maar niet word bezorgd.
Ik heb lang genoeg gewacht en ik verwacht ook dat ze de desbetreffende dame die het pakket zou krijgen een excuusmail gaan sturen i.p.v. mij elke keer op te laten draaien voor jullie fouten! Ik heb wel wat beters te doen!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 januari 2024 om 10:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het pakket nog steeds niet retour is ontvangen. Ik heb de case verder voor u opgepakt en u zonet per mail geïnformeerd over de vergoeding. Mocht de zending alsnog later boven water komen, dan sturen wij deze naar u retour.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

Celtjuh

Heeft op 16 januari 2024 om 23:43 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik vind het te gek om los te lopen dat postorderbedrijven het recht hebben om maar een fractie van het totale bedrag wat het gekost heeft terug te betalen. Ik dacht laat ik wat hobbyspullen verkopen voor wat extra geld, ik heb het namelijk niet breed, nu ben ik en het overgrote deel van mijn geld en mijn spullen kwijt. Tip voor mensen die met hetzelfde probleem zitten, reken er nog maar 20 kilo extra bij als ze gegevens vragen voor het onderzoek, ze betalen per kilo wat je opgeeft namelijk.

Reactie van de melder van de klacht Celtjuh

2 jaren geleden - dhl vind het ook niet nodig om antwoord te geven op de vraag hoe het kan dat mijn pakket wel gescand word ondanks dat het pakket verdwenen is. Treurig.....

Alle klachten die gemeld zijn door Celtjuh
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM