Klacht: Waarschuwing: beschadigde meubels van Babypark (inclusief foto’s) gevolgd door zeer slechte klachtafhandeling

op 18 augustus 2016 over Babypark in de categorie Internetshops - Baby artikelen en kleding

Twee maanden geleden kochten we online een kamer bij Babypark van het merk Kidsmill, bestaande uit commode, ledikant, kast en klepbank. De kamer zou volgens de site van Babypark nieuw zijn en (niet onbelangrijk voor iemand met bekkeninstabiliteit die alles op tijd wil inrichten) op voorraad! Mooi, ‘die kamer bestellen we en die moet dan binnen een week staan te schitteren op de babykamer’. Althans, dat dachten we.

De eerste bezorgoptie bleek pas 1,5 week later te zijn (nou ja, als dat het ergste is…) De meubels zijn toen in de woonkamer gezet en we hebben deze later zelf uitgepakt. Wat bleek: zowel de commode, klepbank als ledikant waren beschadigd (hout gespleten, stukken lak weg, kleurverschil). Drie van de vier meubels niet goed dus! We hebben gelijk contact opgenomen met Babypark en we moesten foto’s sturen. Vervolgens werd telefonisch gemeld dat:
-Het onderdeel van de commode kon worden omgeruild, maar niet op voorraad was. Hier zouden we 6 weken(!) op moeten wachten. En dat terwijl de commode in zijn geheel wel nog gewoon op voorraad was bij Babypark. Deze doos met nieuwe commode kon echter niet worden aangebroken om ons probleem op te lossen, want dan kon deze commode niet meer worden verkocht aan een nieuwe klant. Blijkbaar gaan nieuwe klanten bij Babypark dus voor op klachtafhandeling bij bestaande klanten (logisch natuurlijk, wij hadden immers al betaald).
-De beschadiging op de ledikant was niet duidelijk genoeg op de foto. Dit moest een chauffeur ter plekke komen beoordelen (ja, stel je eens voor dat we het verzinnen) en dan zou bekeken worden of er een nieuw onderdeel voor ons besteld kon worden (ook weer 6 weken levertijd zeker?).
-De klepbank kon in zijn geheel worden omgeruild en was op voorraad (wow, toch nog een meevaller).

Voor de 2e keer bleef ik dus maar weer een hele dag thuis om de medewerkers van Babypark op te wachten.
-Het onderdeel van de commode werd omgeruild. Toen we de commode later zelf echter in elkaar hadden gezet en alles goed konden bekijken, kwamen we tot de ontdekking dat een ander onderdeel van de commode ook op meerdere plaatsen beschadigd was.
-De ledikant werd inderdaad als ‘beschadigd’ beoordeeld, waarop de medewerker wat verf erbij pakte en de beschadiging probeerde weg te werken. Aangezien de verf nog nat was toen hij weer vertrok, moest ik het later zelf maar beoordelen. Hij wist me nog te vertellen dat beschadigingen vaker voorkwamen en de verf bood dan blijkbaar altijd wel uitkomst. Echter, het probleem bleek later die dag toen de verf droog was niet opgelost maar juist verergerd (wat wil je ook als je glanzende verf op een meubel met mat oppervlak smeert…)
-De klepbank werd omgeruild, maar toen ik later op mijn gemak keek bleken ook hier weer andere beschadigingen in het hout te zitten.

2x thuis blijven, een maand verder en nog geen Babykamer in huis die kan worden ingericht. Nog steeds 3 van de 4 meubels niet goed dus. Inmiddels had ik me al ingelezen op internet waar ik tot de ontdekking kwam dat wij niet de enige zijn die beschadigde meubels ontvangen van Babypark en vervolgens deze ellendige manier van klachtafhandeling moeten doorstaan. Daarom dus maar weer contact opgenomen met de Babypark en voorgesteld om een flinke korting op de kamer te krijgen en het daarbij te laten, een korting die correspondeert met de korting die je ook krijgt op showroommodellen. Dan zouden we ervan af zijn en dan zou ik in ieder geval de kamer kunnen gaan inrichten voordat de bekkeninstabiliteit verder zou verergeren. Babypark kwam echter met een tegenvoorstel. Ik kreeg de keuze uit:
-Een kortingsbon van 90 euro van Babypark ter compensatie van alle schade. Niet erg realistisch voor een Babykamer van ruim 2000 euro waarvan 3 van de 4 meubels niet goed zijn, zou ik denken. Bovendien gaan de showroommodellen van dit model kamer voor enkele honderden euro’s minder weg. Dus hoe Babypark ineens bij het lachwekkende bedrag van 90 euro komt…?!
-Of de klepbank en het onderdeel van de commode zouden nogmaals worden omgeruild (weer een dag thuis blijven) en de beschadiging in de ledikant zou nogmaals ‘professioneel en ter plekke voor ons worden weggewerkt’ (met een verfje natuurlijk)… Voor het ongemak zouden we dan een cadeaubon krijgen van Babypark van maar liefst €35 euro. Nou, blijkbaar hebben ze bij Babypark dan geen enkel benul van het ongemak dat ze hun klanten bezorgen.

Na weer de nodige onderhandeling over deze 2 ‘oplossingen’, zijn we overeen gekomen dat Babypark nog één kans zou krijgen om alle onderdelen om te ruilen waar nog beschadigingen in zitten. Dus geen verfjes en cadeaubonnen met lachwekkende bedragen, maar gewoon de nieuwe kamer waar we voor betaald hadden. Vanmorgen, na weer 4 weken te hebben gewacht, was het grote moment dan eindelijk aangebroken: Babypark stond op de stoep. De ledikant en commode zijn nu in orde (hoe is het mogelijk), maar toen werd de klepbank uitgepakt. Wat bleek: deze zag er nog erger uit dan de klepbank die we al hadden staan!! De chauffeur probeerde ons nog tevreden te stellen met uitspraken als ‘als u hem tegen de muur zet dan ziet u het niet’. En nog een leuke: ‘de onderkant van auto’s ziet er ook slecht uit’. Uh ja, maar het gaat hier niet om een beschadigde onderkant en ook niet om een auto, maar om een bankje dat in een babykamer komt te staan op een plek waar het van voor-, zij- en achterkant zichtbaar is!
Uiteindelijk dus maar besloten om de zogenaamde ‘nieuwe’ klepbank maar weer mee terug te laten nemen en de vorige te houden, omdat de beschadigingen hierop net wat minder waren.

Conclusie: 2 maanden en 3 leverafspraken verder en nog steeds een beschadigde klepbank (zie 2e foto).

We zijn klaar met Babypark, dat mag duidelijk zijn. We hopen langs deze weg anderen te waarschuwen voor de ‘kwaliteit’ en ‘service’ van Babypark. Bezint eer ge begint!

We zijn er klaar mee en steken onze tijd liever in het waarschuwen van anderen dan in een vervolg met Babypark.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Babypark over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Wees_gewaarschuwd

4 maanden geleden - Vanmorgen ben ik gebeld door Babypark. Mooie praatjes natuurlijk weer, excuses hier, excuses daar. Nee nee, dit had niet mogen gebeuren... Tot mijn verbazing werd er gepolst of ik wellicht nog een keer thuis wilde blijven voor een omruiling. Dan zou de bestelling vooraf gecontroleerd worden om te voorkomen dat er weer beschadigingen zouden zijn. Maar dit was me de laatste keer toch ook al beloofd? Daar trap ik dus niet meer in. Vervolgens kwam Babypark met het belabberde voorstel om 65 euro te vergoeden. M.i. totaal niet in verhouding tot de geleden schade (klepbank die nog steeds beschadigd is, de vrije dagen die ik kwijt ben door alle geprutst, het feit dat ik 2 maanden geleden een NIEUWE kamer kocht en 2 maanden later nog met ellende zit...) Alles bij elkaar opgeteld is dit niet te compenseren met 65 euro. Mijn tegenvoorstel: een cadeaubon van Babypark van 150 euro om mij alsnog een positieve 'Babypark-ervaring' te bezorgen (waarna ik de klacht hier en overal van Social Media verwijder). Aangezien Babypark bleef vasthouden aan hun eigen voorstel van 65 euro en er van overtuigd was dat dit een realistische tegemoetkoming is, heb ik de verbinding verbroken. Hier gaan we zo niet uitkomen onderling. Aangezien dit de maximale tegemoetkoming is, laat ik mijn klacht liever overal online staan om anderen te waarschuwen.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Babypark in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Wees_gewaarschuwd