Klacht: Waarom heb ik in 2009 geen gratis upgrade gekregen ?

op 11 juli 2012 over UPC in de categorie Alles-in-1

Ik heb sinds 2004 internet via UPC: 5mb ;(

In 2009 werd ik door UPC benaderd of ik interesse had mijn snelheid te verhogen naar 10mb voor EUR 18 p/m. Ben ik mee akkoord gegaan.

Sinds januari 2012 betaal ik EUR 40 per maand voor 10mb internet en (verplichte) kabel. Ik heb geen digitale TV.
Inmiddels is sinds 2009 mijn internetabonnement verhoogd van EUR 18 naar EUR 22,50.

UPC biedt sinds lange tijd geen 10mb meer aan.
25mb is het minimum.

Mijn vraag: waarom betaal ik voor 10mb + verplichte kabel EUR 40?
Terwijl UPC voor EUR 45) 25mb + digitale TV + (verplichte) kabel aanbiedt?

Ik heb dus een duur abonnement aangesmeerd gekregen.

Ik ben van mening dat klanten met het ophogen van de UPC-mb’s mee moeten kunnen gaan, zonder extra kosten. Tenslotte is 25mb het minimum bij UPC. 10mb bestaat al lang niet meer.

Ik heb UPC hierover benaderd en het enige dat zij zeggen is dat ik mijn abonnement kan wijzigen naar 25MB + digitale TV + (verplichte) kabel voor die EUR 45.

Dat is EUR 5 extra per maand, terwijl ik al die maanden toch eigenlijk al te veel heb betaald voor 10mb en kabel.

Naar aanleiding van de berichtgeving in de media in 2009 over UPC’s nieuwe Fiber Power abonnementen vond ik onderstaande post:

quote
UPC’s huidige internetklanten gaan direct al van de hoge internetsnelheden profiteren. Zij kunnen overstappen op een internetverbinding die drie tot zes keer zo snel is als een jaar eerder, voor hetzelfde tarief dat zij momenteel betalen. Ook UPC Op Maat Pakket-abonnees krijgen nog voor het einde van de zomer een persoonlijke, sterk verbeterde aanbieding thuisgestuurd of via e-mail.
unquote

Op het UPC forum vond ik nog een bericht van een UPC-medewerker:

quote
Snelheidsverhogingen
Geplaatst: 20-feb-2009 15:37

Op dit forum zijn de recente snelheidsverhogingen van UPC internetabonnementen een veel besproken onderwerp.
UPC heeft inderdaad deze week de snelheden van verschillende internetabonnementen gratis verhoogd. Voor eind februari ontvangen deze abonnees persoonlijk een email of brief met meer details.
unquote

Mijn vraag: waarom is mijn internetsnelheid niet GRATIS verhoogd…in plaats van een duur abonnement aan te smeren?

Mooi geregeld UPC.

met terugwerkende kracht een nieuw bod

Alle klachten die gemeld zijn door emelcee