Klacht: Waardeloze waardebonnen van MOLENAAR welzijnsproducten

op 26 december 2012 over Molenaar Scootmobielen in de categorie Zorghulpmiddelen

Molenaar welzijnsproducten heeft mij een scootmobiel verkocht, wat gezien mijn ernstige evenwichtstoornis niet mocht. Hun verkoper die ik van mijn ziekte had verteld, zei dat mijn leven verrijkte door hun scootmobiel te kopen. Maar na 200 m. rijden ging het faliekant mis. Dit ritje heeft mij achteraf 645 Euro gekost. Waarom? Molenaar wilde mij niet meer dan de helft teruggeven. Bovendien kreeg ik ook nog eens geen geld maar tegoedbonnen, te besteden in de winkels van Molenaar en Prominent. Ik vond dat ik recht had op meer omdat het eigenlijk wel een hele dure 200 m. was geworden en vroeg om het redelijke bedrag van 1000 euro en de belofte dat als ze me financieel tegenmoet kwamen ik hun zou voordragen, voor de warme douche in het programma Radar. Hun antwoord was: Alleen als ze echt op de Tv waren geweest en de warme douche hadden gekregen, dan kreeg ik nog eens 400 euro aan waardebonnen. Ik heb hun eerste bod geaccepteerd,omdat ik mijn gemoedsrust terug wilde, maar ik wil eigenlijk helemaal geen tegoedbonnen . In hun contract staat nergens ook maar iets over het terugbetalen in tegoedbonnen. Dit wordt je alleen per telefoon meegedeeld. Als ik dit van te voren geweten had was ik nooit in zee gegaan met deze firma. .

Geef gewoon geld i.p.v waardeloze bonnen

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Molenaar Scootmobielen nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht sajat-hut

6 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw Via klacht .nl krijg ik een melding dat u een klacht gemeld heeft. Graag wil ik u graag e.a uitleggen betreffende de terugname van de scootmobiel. Wij bieden een tegoedbon aan bij eventuele terugname, dat u hier niets over in de voorwaarden kunt lezen klopt gezien dit een coulance regeling is . Immers rechtens de koopovereenkomst zijn wij u niets verplicht, maar bieden u de keuze voor een tegoedbon. Dit is ook telefonisch met u besproken dat het een tegoedbon aanging en geen contanten. Hier heeft u in toegestemd, daarop is de scoot mobiel opgehaald en heeft u de tegoedbon per post ontvangen. Het spijt mij om te lezen dat u dit liever anders had gezien. Met wederzijds goedvinden hebben we dit kort gesloten. Deze tegoedbon kunt u ook besteden bij Prominent , gezien Molenaar een dochter onderneming van Prominent is. Mocht u hier toch nog vragen of opmerkingen over hebben dan hoor ik graag van u. Met vriendelijke groet, Jacolien Hup - Kwakkel Prominent Comfortproducten Energieweg 16-18 8071 DA Nunspeet Postbus 202 8070 AE Nunspeet T: 0341-26 06 76 F: 0341-26 06 79 www.prominent.nu P Denk aan het milieu voordat u dit e-mailbericht afdrukt.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Molenaar Scootmobielen in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Molenaar Scootmobielen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Molenaar Scootmobielen

Heeft op 30 juli 2014 om 14:16 geantwoord

Het is ons duidelijk dat u de voorkeur had voor contact versus de tegoedbonnen. Echter, wij zijn in de veronderstelling coulant te zijn met dit voorstel, aangezien we tot niks verplicht waren. Het betreurt ons dat we dit niet duidelijk hebben kunnen maken en dat u deze situatie anders heeft ervaren.

Heeft u een vergelijkbare ervaring? Wij nodigen u uit om contact met ons op te nemen.
Dit kan via klantenservice@molenaarwelzijn.nl of 0800-27 40 400.
Team Molenaar Welzijn.

Alle klachten die gemeld zijn door sajat-hut