Klacht: Waardeloze parking op Schiphol

Aida op 21 juli 2014 over Groupon in de categorie Coupon Sites

Via Groupon hebben wij een maand of twee geleden een voucher gekocht om 14 dagen bij Qube Parking te parkeren. We hebben de auto van 14 juni tot en met 28 juni 2014 bij Qube Parking geparkeerd.

“Zodra u aankomt op ons hagelnieuwe parkeerterrein rijden wij direct weg.”
Op 14 juni zijn we naar het parkeerterrein van Qube Parking toegereden op de Ecuadorlaan in Aalsmeer. Bordjes van Qube Parking kwamen we niet tegen. Wel stonden er diverse borden van Corendon Parking en Allure Parking. We dachten dat we in eerste instantie niet goed zaten maar na het melden bij de receptie van Allure Parking bleken we toch goed te zitten. We overhandigden de Groupon en kregen toen te horen dat het parkeerterrein vol was en dat we ergens anders de auto moesten neerzetten. We moesten wachten tot dat er nog een aantal anderen gearriveerd waren en toen achter een busje van Met & Co aanrijden naar een parkeerterrein van 24/7 Parking op de Aalsmeerderweg. Daar ging het beloofde “hagelnieuwe parkeerterrein” met “ons parkeerterrein is aangelegd volgens de laatste bepalingen van de overheid” en “uw auto wordt dag en nacht bewaakt door camera’s en onze medewerkers.”.

Hier werd ons gevraagd om op een half grind / half gras terrein (vol kuilen) te parkeren, afgezet met linten waarbij de auto’s onwijs strak tegen elkaar werden gezet. Wel zagen we dat er in het begin een hek was om de volledige parking af te sluiten wat ons als nog een goed gevoel gaf. Daarna kregen we een contactkaartje, werden we snel naar Schiphol gebracht en werden we netjes voor de deur afgezet. Dit ging prima.

“Qube Parking Schiphol houdt alle vluchten via een software systeem goed in de gaten. Qube laat u geen minuut wachten op Schiphol.”
Aangekomen op Schiphol op 28 juni hebben we het nummer op het kaartje van Allure Parking gebeld nadat we de koffers hadden opgehaald. We kregen te horen dat we 20 minuten tot een half uur moesten wachten. We zijn toen naar de aangegeven plek op het kaartje gelopen (vlak voor het Sheraton hotel) en hebben daar even staan wachten. Toen zag ik ineens op de parkeerplaats voor het Sheraton hotel (dus niet de plek achterop het kaartje) een bus staan van Met & Co. Ik ben hier naar toe gelopen en daar bleek iemand op ons staan te wachten.

Zij vroeg ons waar wij stonden. Of op de Ecuadorlaan, op de Middenweg of de Linnaeuslaan. Wij hadden geen idee, wij waren immers ergens anders naar toegebracht omdat het op de Ecuadorlaan vol zat. De chauffeuse begon te zuchten. We hebben uitgelegd dat het een locatie was aan een lange weg over een smal klein bruggetje en dat ik 247 Parking op het bord had zien staan waarnaar zij naar de locatie Middenweg reed. Hier bleek ook een ander koppel te staan en wij zouden er hier ook uit moeten. Hier stond echter niet onze auto! Ze zuchtte nogmaals een paar keer en vertrok toen eerst naar de Linnaeuslaan omdat het tweede andere koppel hier zou staan. Iedere keer vroeg ze aan de mensen of de locatie hun bekend voor kwam wat bij het eerste koppel bij de Middenweg en bij het tweede koppel bij de Linnaeuslaan het geval was. Op zich al bijzonder dat dit aan je gevraagd wordt, het lijkt ons de verantwoordelijkheid van Qube Parking.

Ondertussen had ze contact gehad met Qube Parking die vertelde van nog een 24/7 Parking aan de Aalsmeerderweg. Dit bleek uiteindelijk vlakbij de Middenweg te zijn maar de chauffeuse was hier niet mee bekend en gaf aan dat zij dit ook allemaal niet kon weten want de auto’s stonden overal en nergens… Tsja. We zaten toen al een half uur in de taxibus!
Het hek was gesloten welke zij opende waarna er werd doorgereden naar de auto. Toen wij vroegen of het hek open zou blijven voordat wij uitgereden waren wist ze dat niet en gaf ze de code van het hek zodat we het zelf konden bedienen. Ook heel bijzonder… Na ongeveer 40 minuten zaten we in onze eigen auto en zijn we van het terrein weggereden.

“Er bestaat geen veiligere parkeerplaats in de gehele regio Schiphol”
Dit was de vierde keer dat ik mij auto parkeerde in de buurt van Schiphol (twee maal eerder bij Quick Parking en één maal bij Vliegparkeren.nl / 123 Parking) en dit was de meest beroerde ervaring. Het terrein was het slechtste terrein waarop ik al deze keren gestaan heb (terwijl er een nieuw terrein beloofd was), we werden niet onmiddellijk naar Schiphol gebracht maar naar een ander terrein geleidt en vetrokken pas +/- 25 minuten na aankomst op de Ecuadorlaan, we werden niet meteen opgehaald en de taxi bus stond niet op de aangegeven plek, de chauffeuse had werkelijk geen idee waar onze auto stond en zuchtte meermaals toen wij de naam van het terrein niet wisten (welke ons nooit verteld was), de chauffeuse zich onprofessioneel gedroeg en we uiteindelijk ruim 40 minuten in de taxi bus hebben gezeten voordat we bij onze auto waren.

Niets van dit alles komt overeen met hetgeen jullie beloven op de website. Het was in onze ogen echt waardeloos en we hebben nog nooit zo lang gewacht voordat we op Schiphol waren of weer in onze auto zaten en hebben nog nooit een chauffeur / chauffeuse als dit meegemaakt. Voor ons was het één grote teleurstelling.

Wij horen graag van Qube Parking een uitleg, want ook zou Qube Parking over een goede klachtafhandeling beschikken, maar zij hebben tot op heden niet de moeite genomen om contact met ons op te nemen. Erg teleurstellend.

Wij horen graag een uitleg van Qube Parking waarom dit zo heeft kunnen gebeuren en zouden graag een tegemoetkoming willen.

Alle klachten die gemeld zijn door