Klacht: waardeloze enkele ticket Curaçao

op 06 mei 2016 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Op 25 april 2016 heb ik bij Cheaptickets online een enkele reis geboekt naar Curaçao voor 26 april 2016 (kosten €390,02). Ik heb dit ticket gewoon kunnen boeken. Hierbij ben ik niet op enige bijzonderheden gewezen. Ook niet op het feit dat dit ticket niet geldig zou zijn, wanneer ik niet een inwoner Curaçao ben.

Ik heb een treinticket gekocht naar Düsseldorf van €77,20 (enkeltje). Bij de incheckbalie kreeg ik te horen dat ik niet mocht reizen naar Curaçao op een enkele ticket, omdat ik geen inwoner van Curaçao ben.

Mijn klacht bestaat eruit dat u mij ten onrechte niet heeft gewezen op het feit dat het ticket niet geldig zou zijn voor mij. Hierdoor heb ik schade geleden. Te weten €390,02 + 77,20 (heen) + 77,20 (terug).

In totaal heb ik dus €544,42 schade geleden. Dit naast natuurlijk het vervelende ongemak, dat ik niet naar Curaçao heb kunnen gaan, terwijl ik mij hier (mede vanwege gezondheidsredenen) voor mij en mijn kind op had verheugd.

Ik hoop en ga er vooralsnog vanuit dat u mijn klacht serieus zult nemen en mij tegemoet zult komen.

Ik hoor graag binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief/dit bericht van u. Indien ik geen reactie, of een ongemotiveerde reactie van u verneem, zal ik rechtsmaatregelen treffen om mijn schade vergoed te krijgen. De kosten die ik hiervoor maak, zal ik dan ook op u verhalen.

Mevrouw Vervoorn

wanneer ik tegemoet gekomen word

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Cheaptickets.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Cheaptickets.nl nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

Bericht van Cheaptickets.nl

1 jaar geleden - Beste mevrouw Vervoorn, Bedankt voor je bericht. Vervelend om te vernemen dat je problemen hebt ondervonden op de luchthaven. Op het moment dat je bij ons op de website een boeking maakt, dien je akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. In deze voorwaarden wordt in artikel 10 benoemd dat een passagier zelf verantwoordelijk is voor het bezitten van de juiste en geldige reisdocumenten. Ditgeen wordt tevens vermeld in de bevestiging die na het maken van de boeking wordt verstuurd. Vanwege bovenstaande informatie zullen wij niet overgaan tot enige vorm van compensatie. Ik vertrouw erop je zo voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, CheapTickets.nl Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door roxanna vervoorn