Klacht: Waardeloze bezorging

op 09 februari 2018 over motorparts-online.com in de categorie Auto Onderdelen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Waardeloze bezorging door UPS. Op de site wordt €10 in rekening gebracht voor een pakketje van 400 gram. Voor dat geld mag ik dan toch minimaal verwachten dat het pakket een tweede keer aangeboden wordt en dat er bij niet thuis een briefje in de deur gedaan word. Maar nee, motorparts-online kiest ervoor om maximaal tarief in rekening te brengen voor de goedkoopste oplossing van UPS. Nu kan ik dus naar een postkantoor kleppen om mijn pakket zelf op te halen. Wat zou nu de reden geweest zijn dat ik iets online bestel? Dat ik zelf de deur niet uit hoef misschien?

Gewenste Oplossing:

Als motorparts een andere koeriersdienst inschakelt en een creditering op mijn verzendkosten i.v.m. het feit dat ik nu alsnog zelf moet rijden. En minimaal een indicatie wanneer het pakket geleverd gaat worden zonder dat ik daarvoor nog weer apart moet betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar motorparts-online.com over deze klacht.

Bericht van motorparts-online.com

5 maanden geleden - Wat jammer dat je niet tevreden bent. We gebruiken meer dan 1 koerier. Naast UPS ook DPD en PostNL. Onze ervaring met meer dan 10.000 pakketten per jaar is dat UPS eigenlijk wel de beste service geeft. Het is wel de duurste variant van alle verzenders. Je begrijpt zelf ook vast wel dat wij geen invloed hebben op de levering. Ik begreep dat je ca 2 km moest omrijden voor het pick up punt waar het onderdeel ligt. Indien het geleverde onderdeel niet is zoals verwacht mag je hem terugsturen en krijg je je geld terug. Jou gewenste oplossing : Het pakket weer laten ophalen, opnieuw naar jou verzenden en dan creditering van de verzendkosten lijkt me niet de juiste. Mijn oplossing : haal het pakketje op. dan heb je je onderdeel. Of je haalt hem niet op... dan komt het onderdeel vanzelf bij ons retour en boek ik je je geld retour.

Reactie van de melder van de klacht WebDesign

5 maanden geleden - Lezen blijkt lastig, ik stel niet voor om het pakketje op te laten halen en dan opnieuw te laten bezorgen. Ik stel voor om (een deel van) de verzendkosten te crediteren of om een andere koeriersdienst te gebruiken. Ik heb het pakket inmiddels opgehaald en het onderdeel is naar volle tevredenheid. Echter blijf ik van mening dat de bezorging te duur en slecht geregeld is. Dit weerhoud mij ervan om in de toekomst nog eens bij u te bestellen als er niet voor een andere leverancier dan ups gekozen kan worden. Suggestie: geef de klant de keuze voor de verzendmethode. Een pakketje van 400 gram kan denk ik wel door iedere willekeurige andere pakketdienst geleverd worden tegen een veel schappelijker tarief.

Alle klachten die gemeld zijn door WebDesign